کد خبر : 2396
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1393 - 7:33

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: سال ۹۳، سال موفق استان در تمام بخش‌ها

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: سال ۹۳، سال موفق استان در تمام بخش‌ها

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سال ۹۳ سالی توام با موفقیت در تمام بخش‌ها برای این استان بود، افزود: ان‌شاءالله سال ۹۴ نیز با اجرای برنامه‌های مصوب به ویژه سند تدبیر توسعه، سال شکوفایی استان خواهد بود.

 دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله تمامی اعضای این شورا به ویژه در جریان تدوین و تصویب سند تدبیر توسعه استان، خاطرنشان کرد: این سند زیربنای توسعه استان بود که در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین شد.
وی با اشاره به سیاست‌های استان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: استقبال از سرمایه‌گذاران، رویکرد فعلی استان است و از هر سرمایه‌گذاری که در چارچوب قانون فعالیت کند بدون محدودیت حمایت می‌کنیم.
جبارزاده با تاکید بر رعایت ضوابط قانونی از سوی سرمایه‌گذاران، گفت: امروز آن‌چه باید بین ما و ارباب رجوع اعم از سرمایه‌گذاران و سایر قشرها حاکم باشد قوانین و مقررات است و هر چه قانون را رعایت کنیم و سرمایه‌گذاران را به این سمت هدایت کنیم در نهایت به سود آنان خواهد بود.
وی افزود: ساخت و ساز یا فعالیت غیرمجاز با این قصد که مسوولان در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند روش درستی نیست و ما مجاز نیستیم به خاطر منفعت یک نفر از حقوق مردم کوتاه بیاییم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین آزادراه تبریز- تهران را محور توسعه صنعتی استان عنوان کرد و از مسوولان ذیربط استان خواست به دلیل آماده بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این محور، سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت هدایت کنند.
وی همچنین با اشاره به طرح جامع توسعه گردشگری روستای تاریخی کندوان، تاکید کرد: رعایت الزامات میراث فرهنگی در این طرح ضروری است و با توجه به این که بحث ثبت جهانی این روستا مطرح است، لذا حضور یک مشاور خارجی در کنار مشاوران داخلی این طرح می‌تواند مفید باشد.
در این نشست گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان ارایه شد و ۱۲ مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان با موافقت اعضای شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید.
همچنین کلیات مطالعات طرح جامع توسعه گردشگری روستای کندوان پس از توضیحات شرکت مشاور و بحث و بررسی اعضای جلسه تصویب شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.