کد خبر : 24178
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 3:49

مدیران و شهرداران از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند

مدیران و شهرداران از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران و شهرداران مناطق باید از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند در غیر این‌ صورت بر اساس قانون با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

 

موسی خلیل‌اللهی در چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با تاکید بر لزوم هماهنگی، برنامه‌ریزی و پیشگیری به موقع وقایع انتخاباتی به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری یکی از اهداف اساسی دستگاه قضایی است.

وی افزود: دخالت اعضای شورای اسلامی در امور اجرایی مخالف قانون است، بر این اساس حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در برخی محلات و موقعیت‌ها در اذهان عمومی شائبه دخالت در امور اجرایی و انجام اقدامات تبلیغاتی را به ذهن متبادر می‌سازد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در نتیجه در شرایط فعلی و تا زمان پایان انتخابات به اعضای شورای فعلی که کاندیدای انتخابات شورا شده‌اند توصیه می‌شود تا از انجام چنین اقدامات و حضور در چنین موقعیت‌هایی به جد پرهیز کنند.

وی با تاکید بر جرم تلقی شدن استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و عمومی به نفع کاندیدای خاص، خاطرنشان کرد: مدیران و شهرداران مناطق باید از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند در غیر این‌ صورت بر اساس قانون با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.