کد خبر : 2419
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 19:38

دانشگاه تبریز جزو شش دانشگاه برتر کشور

دانشگاه تبریز جزو شش دانشگاه برتر کشور

 دانشگاه تبریز بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، جزو شش دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

 دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (ISC)، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور بر اساس عملکرد سال ۹۲ به صورت رسمی و بر اساس ۲۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی رتبه بندی شده اند که این دانشگاه هم بر اساس همین شاخص ها در میان دانشگاه های جامع جزو شش دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.
رییس دانشگاه تبریز، با اشاره به نحوه امتیاز بندی نیز افزود: در معیارهای پژوهشی حجم، کیفیت و کارایی پژوهش، نرخ رشد پژوهش، در معیارهای آموزشی هم تعداد اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان مقالات پراستناد و برندگان جوایز بین المللی و نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان و در بخش وجهه بین المللی نیز وجود اساتید بین المللی، قرارداد همکاری های بین المللی و برگزاری کنفرانس های بین المللی و دانشجویان بین المللی مد نظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات نیز سرانه عناوین کتاب ها و نیز وجود مراکز تحقیقاتی و در قسمت فعالیت های اجتماعی-اقتصادی هم تعداد مراکز رشد و شرکت هایSpin-off از معیارهای این رتبه بندی بوده اند.
دکتر پورمحمدی اضافه کرد: بخش عمده داده هایی که اساس رتبه بندیISC را تشکیل داده اند از پایگاه های استنادی بین المللی استخراج و گردآوری شده است.
به گفته وی، بر اساس رتبه بندی انجام شده در میان دانشگاه های جامع دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، اصفهان، گیلان، باهنر کرمان و پیام نور به ترتیب در رتبه های اول تا دهم قرار دارند.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.