کد خبر : 2421
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1393 - 17:02

دیگر نیازی به حفظ رمز یاهو نیست

دیگر نیازی به حفظ رمز یاهو نیست

 

 

 

یاهو اعلام کرد با توجه به اینکه هیچ کس نمی تواند کلمه عبور یاهوی خود را به خاطر بسپارد، قصد دارد کلمه عبور را به طور کلی حذف کند.

 

 

 به گزارش ایرنا، از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، این شرکت سرویس راه اندازی کرده است که به جای دریافت کلمه عبور معمول از کاربر، یک کلمه عبور چهار کاراکتری را به موبایل وی ارسال می کند.

 

یاهو سرویس جدیدی به نام کلمات عبور on-demand را راه اندازی کرد که به کاربر اجازه می دهد به جای به خاطر سپردن کلمه عبور، با استفاده از یک کلمه عبور کوتاه که این شرکت به موبایل وی ارسال می کند، به حساب یاهوی خود وارد شود.

 

نحوه کار این سرویس بدین صورت است ،با استفاده از کلمه عبور عادی خود به حساب یاهوی خود وارد می شوید. در بخش تنظیمات امنیتی، کلمات عبور on-demand را فعال می کنید و تلفن خود را ثبت می نمایید.

 

دفعه بعد که بخواهید به یاهو وارد شوید، فیلد کلمه عبور با دکمه ای جایگزین می شود که می گوید ‘کلمه عبور من را ارسال کن ‘و این شرکت، یک کلمه عبور چهار کاراکتری را به موبایل شما ارسال می کند.

 

به گفته یکی از مدیران ارشد یاهو، این نخستین گام برای حذف کلمات عبور است.

 

این روال شبیه به روال معمول ورود به وب سایت ها با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای است که در آن، شما ابتدا کلمه عبور خود را وارد می کنید و سپس یک کلمه عبور دیگر از طرف شرکت برای شما ارسال می شود. روال یاهو مشابه همین روال است با این تفاوت که گام اول آن حذف شده است.

 

امنیت سایبری به یک مسأله مهم در صنعت فناوری تبدیل شده است. چندین شرکت مشهور جهان از جمله سونی و اپل با آسیب پذیری های امنیتی جدی روبرو شده اند.

 

بسیاری شرکت ها نیز سعی کرده اند مشکل کلمات عبور ضعیف کاربران خود را به نحوی حل نمایند. نرم افزارهای مدیریت کلمه عبور مانند LastPass نیز سعی می کنند مشکل کاربران در به خاطر سپردن کلمه عبور را حل کنند.

 

گفتنی است، این روش مدت زمان زیادی است که در سایر صندوق پستی الکترونیکی های سایت های جهان از جمله صندوق پرطرفدار جی میل گوگل استفاده می شود.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.