کد خبر : 24245
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 6:19

پزشکیان: بگویید چه عیبی داشتیم که ردصلاحیت شدیم

پزشکیان: بگویید چه عیبی داشتیم که ردصلاحیت شدیم

پزشکیان: شورای نگهبان بگوید چه عیبی داشتیم که ردصلاحیت شدیم/گردنم را گرو می‌ذارم به آنچه گفتم و عمل نکردم /دنبال دنیا نبوده و نیستم

پزشکیان گفت: بی عدالتی در جامعه در فرهنگ، سیاست و اقتصاد وجود دارد. اگر قرار است گروهی حرف بزنند، بگذارید یک گروه دیگر هم حرف بزنند. ایران مال همه است، مال یک دسته و گروه و جناح نیست. بروید ارزیابی کنید ببینید که مردم پشت سر ما حرفهای خوبی نمی‌زنند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک نماینده مجلس گفت: اگر قرار است در یک جامعه یک گروه در انتخابات باشد، بگذاریم گروه دیگری هم باشند.

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود با اشاره به خطبه ۱۶ نهج‌البلاغه گفت: امام ما و بزرگ ما در قبال حرف‌هایی که می‌زد گردنش را گرو می‌گذاشت، بنده به تبعیت از آن امام بزرگ در مقابل حرفهایی که می‌گویم، گردنم را گرو می‌گذارم، اگر یکی غلط بود گردن من را بزنید.

وی افزود: آنچه درباره جریان به اصطلاح انتخابات رخ داد و عدم احراز صلاحیت را عزیزان درباره‌ ما به آن دست پیدا کردند اولا تشکر می‌کنم از شورای نگهبان برای اینکه لطف کرد و بار سنگینی را از روی دوش ما برداشت. اما از آنها خواهش می‌کنم به طور شفاف آنچه که به‌عنوان نقصی در کار ما است را علناً به جامعه بگویند و بگویند که این عیب‌ها را دارید.
دامن های شیک و زیبا در کالکشن بهاری پنو

دامن های شیک و زیبا در کالکشن بهاری پنو
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

نماینده تبریز عنوان کرد: من به‌عنوان یک اصلاح‌طلب بر اساس اقتدا به مولا علی و وصیتی که داشت هیچ تاسفی برای داشتن یا گرفتن از دنیا ندارم. برای اینکه به دنبال دنیا نبودم، نیستم و نخواهم بود. وقتی یک انسان توانست به دنبال دنیا نرود و وقتی چیزی از او گرفتند تاسف نخورد جسارت این را دارد که قاطعانه حرفش را بزند و حق بگوید و یار و یاور مظلوم شود و در مقابل ظالم و ستمگر بایستد.

وی ادامه داد: تا آنجایی که خودم را می‌شناسم همیشه با مظلومین بودم و در جبهه‌ی مظلومین زندگی کردیم و هیچ وقت در جبهه‌ی قدرتمندان و ظالمان نبودیم و نخواهیم بود. زندگی من این را شاهد است.

پزشکیان با بیان اینکه بنده نه مطب زدم، نه سهمی دارم و هیچوقت هم دنبال قدرت و پول و مال و منال نبودم و نخواهم بود، گفت: شورای محترم نگهبان شاخص‌ها را اعلام کند تا مردم بفهمند گیر کجاست. آنچه که اصل است، خدا می‌گوید: أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ و…

وی افزود: تمام پیامبران و امامان و امام زمان آمدند و می‌آیند تا عدالت را در جامعه پیاده کنند‌. ما برای اینکه عدالت را پیاده کنیم مجبوریم که اصلاح کنیم. حضرت علی (ع) زمانی که مالک را روانه‌ی مصر می‌کند به او می‌گوید: ای مالک! شما را به طرف سرزمینی می‌فرستم که در آن حاکمان عادل و ظالمی بودند، پشت سر تو حرفهایی خواهند زد که تو پشت سر حاکمان و قدرتمندان و زورگویان گفتی.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دلیل بر اینکه یک حاکمیت درست است مردمند، اگر مردم ما را نپذیرند ما صالحین نیستیم. باید بپذیریم که مردم بزرگان ما هستند و ما نوکران مردم در عمل باشیم، نه اینکه شعار بدهیم مردم نیامدند اشکالی ندارد، یک عده می‌آیند رای می‌دهند و ما رئیس‌جمهور می‌شویم. رئیس‌جمهور باید الگو و تبلور تمام ملت ایران باشد‌. بروندادی که الان به وجود آورده‌ایم، یک جناح، یک دسته و یک گروهند که می‌توانند رقابت کنند. نه آنهایی که در همه‌ی جامعه وجود دارد. امام علی خطاب به مالک می‌گوید که مواظب هوای نفست باش و کاری نکن که آنچه حرام است عمل کنی. انصاف را باید رعایت کنیم در برابر آن کسانی که دوست داریم و نداریم.

وی یادآور شد: در جای دیگر حضرت علی، خدا و مردم را در یک طرف می‌گذارد و مالک و قوم و خویش و دار و دسته‌اش را سمت دیگر قرار می‌دهد‌. می‌گوید اگر بین این دو طرف با انصاف رفتار نکنی ظلم کرده‌ای و خدا را با خود دشمن کردی. ما در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، بی‌عدالتی در سیاست، اقتصاد، قومیت، فرهنگ و در هر جا که نگاه کنی وجود دارد و انکارناپذیر است. اگر می‌خواهیم اینها درست شود باید اصلاح کنیم. نمی‌شود من اگر در کردستان و یا بلوچستان به دنیا بیایم بهترین آدم هم باشم نخواهم توانست در سیاست جایی پیدا کنم‌. در حالی که این حقم است و باید باشم. گناهم این است که برای بلوچستان و کردستان هستم؟!

پزشکیان خاطرنشان کرد: در خوزستانی که ما نفت و آب و گاز را از آنجا می‌گیریم خیلی جاهای آن آب خوردن ندارند و گرفتارند. برای اصلاح این مسائل به عدالت و انصاف نیاز داریم. اگر قرار است گروهی حرف بزنند، اجازه دهید طرف مقابل هم حرف بزنند. اگر قرار است عده‌ای در قدرت باشند بگذارید همه باشند. ایران مال همه است، مال یک دسته و گروه و جناح نیست. بروید ارزیابی کنید ببینید که مردم پشت سر ما حرفهای خوبی نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه مقصریم، باید رفتارمان و نگاهمان را اصلاح کنیم وگرنه این مملکت در خطر است گفت: حضرت علی (ع) به مالک بعد از آنکه می‌گوید با مردم مهربانی و لطف کن و از گناهشان بگذر و مثل انسان با آنها برخورد کن می‌گوید: ای مالک! نگو من امیرم، دستور می‌دهم و دیگران باید اطاعت کنند و غلط کردند [اگر اطاعت نکنند] به ف

پزشکیان: بگویید چه عیبی پزشکیان: بگویید چه عیبی پزشکیان: بگویید چه عیبی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.