کد خبر : 24264
تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1400 - 17:04

مطالبه‌گری از دولت جدید منصفانه باشد

مطالبه‌گری از دولت جدید منصفانه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه باید مطالبه از منتخبان، وظیفه محور باشد نه انتقام‌جویانه و نه سهم‌خواهانه، تاکید کرد: در مطالبه‌گری رعایت انصاف، شجاعت، صراحت و موقعیت‌شناسی باید رعایت شده و  از هرگونه سیاه‌نمایی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد، افزود: دولت جدید باید برای بیانیه گام دوم انقلاب ریل‌گذاری کرده و مطالبه‌های راهبردی را در حوزه‌های مختلف عملیاتی و پیگیری کند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: مطالبه‌های کوتاه مدت یعنی تلاش برای تدوین برنامه برای پیشرفت کشور و  مطالبه‌های فوری یعنی تلاش شبانه‌روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کرونا دو مطالبه دیگر از دولت سیزدهم است.
وی با اشاره به مناسبت هفته و اهمیت بحث حجاب خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ حجاب، این موضوع به یک باور فکری و گفتمان اجتماعی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم مواجهه منطقی را بهترین راه‌حل در بحث حجاب دانست و ادامه داد: حجاب در امنیت اجتماعی نیز اثر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این موضوع را به صورت مستدل به خانواده‌ها تبیین کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به خاموشی‌های اخیر، قطعی برق را کلافه‌کننده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، احتمال تداوم این وضعیت وجود دارد و سوال اصلی این است که علت خاموشی‌ها چیست؟
وی افزود: صاحب‌نظران صنعت برق و انرژی علت اصلی را فاصله‌ زیاد بین تولید و مصرف برق می‌دانند به طوریکه اکنون ۱۱ هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق وجود دارد و در کنار این مشکل، گرمای بی‌سابقه و تداوم خشکسالی سال‌های قبل نیز تاثیرگذار است.
امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش استفاده مردم از وسایل سرمایشی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در بحث استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت اوج مصرف تنها یک درصد افزایش مصرف وجود داشت اما امسال ۱۳درصد بیشتر شده است.

مطالبه‌گری از دولت مطالبه‌گری از دولت


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.