کد خبر : 24266
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 14:33

دولت‌ها به نصف تکالیف خود در ایجاد نیروگاه عمل کرده‌اند

دولت‌ها به نصف تکالیف خود در ایجاد نیروگاه عمل کرده‌اند

امام جمعه تبریز با اشاره به کم‌کاری دولت‌ها در تامین ظرفیت‌های جدید تولید برق در کشور متذکر شد: دولت‌ها به نصف تکالیف خود در ایجاد نیروگاه عمل کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت بحث حجاب اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ی حجاب، این موضوع به یک باور اندیشه‌ای و گفتمان اجتماعی تبدیل شود.

وی مواجهه منطقی را بهترین راه در بحث حجاب عنوان کرد و افزود: حجاب در امنیت اجتماعی نیز اثر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این موضوع را به صورت مستدل به خانواده‌ها تبیین کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بی‌حجابی اکنون از سوی غربی‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده است و باید به‌صورت منطقی روشن شود و زنان جامعه بدانند که حجاب زینت است.

آل‌هاشم با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: ما در چهار محور مطالبه داریم البته باید دقت کنیم که مطالبه‌گری بایستی درون‌گفتمانی و علاج‌جویانه باشد نه انتقام‌جویانه و از ویژگی‌های مطالبه‌گری می‌توان به حفظ حرمت، رعایت انصاف، اجتناب از داوری عجولانه، پرهیز از بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: اولین مطالبه‌ی ما از دولت سیزدهم درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب است که این بیانیه باید برای دولت نقشه راه شود و دولت تحقق این بیانیه را ریل‌گذاری کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دومین مطالبه‌ی ما جبران عقب‌ماندگی‌هایی است که عمدی یا سهوی به وجود آمده است و دولت جدید باید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را در حوزه‌های مختلف پیگیری و عملیاتی کند.

وی مطالبات کوتاه مدت را سومین خواسته‌ی مردم از دولت سیزدهم برشمرد و افزود: مطالبات کوتاه‌مدت عبارت است از تلاش برای تدوین برنامه هفتم توسعه بر مبنای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب است.

آل‌هاشم تاکید کرد: چهارمین مطالبه ما اقدامات فوری و اولویت‌دار از جمله تلاش شبانه‌روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی و مقابله با ویروس کرونا است.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خاموشی‌های اخیر، قطعی‌های برق را کلافه‌کننده عنوان کرد و گفت: ۱۸ روز از تابستان ۱۴۰۰ می‌گذرد و با توجه به شرایط موجود، احتمال تداوم این وضعیت وجود دارد و سوال اصلی این است که علت خاموشی‌ها چیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به کم‌کاری دولت‌ها در تامین ظرفیت‌های جدید تولید برق در کشور متذکر شد: دولت‌ها به نصف تکالیف خود در ایجاد نیروگاه عمل کرده‌اند و ظرفیت جدیدی در این خصوص ایجاد نشده است تا در این مواقع به داد کشور برسد.

وی اضافه کرد: صاحب‌نظران صنعت برق و انرژی علت اصلی را فاصله‌ی زیاد بین تولید و مصرف برق می‌دانند بطوریکه اکنون ۱۱ هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق وجود دارد و در کنار این مشکل، گرمای بی‌سابقه و تداوم خشکسالی سال‌های قبل نیز تاثیرگذار است.

امام جمعه تبریز، به افزایش مصرف مردم از وسایل سرمایشی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته در بحث استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت اوج مصرف تنها ۱ درصد افزایش مصرف وجود داشت اما امسال ۱۳ درصد بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: علت عدم پایبندی به جدول قطعی نیز این است که بخشی از تجهیزات کنترل فرکانس به دلیل شدت بار مصرف از مدار خارج شده و امکان کنترل از دست توانیر خارج می‌شود.

آل‌هاشم با انتقاد از مدیریت بحران گفت: ما احساسی حرف نمی‌زنیم و مشکلات را می‌گوییم اما وقتی که آب هم قطع می‌شود، مدیدیت بحران کجا است؟! اگر فردی به صورت روتین و روزمره کار می‌کند، مدیران برق و آب در وزارت نیرو باید در مواقع بحرانی برنامه‌ریزی داشته و کار کنند.

دولت‌ها به نصف دولت‌ها به نصف


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.