کد خبر : 24294
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 7:26

آتش در «بابایلو» دوباره مشتعل شد مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: آتش در «بابایلو» دوباره مشتعل شد

آتش در «بابایلو» دوباره مشتعل شد مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: آتش در «بابایلو» دوباره مشتعل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کنترل آتش سوزی در منطقه «کیارق» جنگل های ارسباران، اعلام کرد: متاسفانه آتش در منطقه «بابایلو» دوباره شعله ور شده است.

محمدباقر هنربر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجودی این که آتش سوزی منطقه «بابایلو»ی جنگل های ارسباران دیروز به طور کامل کنترل و حتی لکه گیری نیز انجام شده بود، اما نیم ساعت قبل گزارش شد که آتش در این منطقه بار دیگر مشتعل شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون همراه با مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی در حال عزیمت به محل هستیم و از مجتمع مس سونگون نیز برای مهار آتش نیروی کمکی خواسته ایم.

هنربر که از سه روز قبل برای مدیریت اطفای آتش سوزی در جنگل های ارسباران به سر می برد، در پاسخ به این سوال که بالگردهای اعزامی برای مهار آتش در چه وضعیتی قرار دارند، گفت: بالگردها تاکنون دو سورتی پرواز کرده اند و در زمان حاضر فعالیت نمی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی که خستگی در کلامش موج می زد، با گلایه از بی تدبیری ها در مهار آتش سوزی اضافه کرد: روز گذشته دادستان و امام جمعه کلیبر نیز در منطقه حضور داشتند و هم اکنون نیز فرماندهان سپاه و انتظامی شهرستان برای مدیریت نیروها حضور دارند.

وی، موفقیت در مهار همه جانبه آتش سوزی در جنگل های ارسباران به عنوان یک ذخیره و میراث ملی را نیازمند هم افزایی و کمک میدانی همه نهادها و سازمان ها در هر دو سطح استانی و ملی دانست.

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شده بود که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شده بود.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر  و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

آتش در «بابایلو» دوباره آتش در «بابایلو» دوباره


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.