کد خبر : 24300
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 16:04

همکاری مردم تنها راه اصلی برون رفت از بحران کرونا است

همکاری مردم تنها راه اصلی برون رفت از بحران کرونا است

فرماندار اهر، همکاری مردم را تنها راه اصلی برون رفت از بحران کرونا در این شهرستان برشمرد.

 

رسول خدابخش گفت: در حال حاضر شهرستان اهر در وضعیت اسفناک بیماری کرونا قرار دارد و اگر همکاری و همراهی مردم با مسئولان انجام نشود، قطعا در پیک پنجم دچار مشکل زیادی خواهیم بود.

وی افزود: در این روزهای سخت کرونایی تمامی دستگاه‌های اداری، پلیس راه، پلیس راهور و … پای کار آمده‌اند تا از تمام ظرفیت‌هایشان برای مقابله با کرونا استفاده کنند اما این امر کافی نبوده و باید مردم نیز با ما همکاری داشته باشند و به مقررات بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی احترام بگذارند.

وی از جمله عامل اصلی افزایش بیماری کرونا در روزهای اخیر این شهرستان را برگزاری مراسمات دورهمی عنوان کرد و گفت: باید مردم از برگزاری مراسمات دورهمی جدا خودداری کنند، در غیر این صورت مهار این بیماری بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

خدابخش افزود: باید توجه داشت که هرگونه تداوم در برگزاری مراسمات دورهمی مساوی با اوج گیری پیک‌های بعدی کرونا خواهد بود، پس لازم است تا مردم فهیم شهرستان اهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد در مهار و کنترل این بیماری با مسئولان همکاری کنند تا با واکسیناسیون عمومی و رسیدن به حد مطلوب، بزودی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا در شهرستان اهر نیز گفت: با برگزاری جلسات متعدد با هیئات مذهبی، چندین اداره را موظف به رسیدگی نحوه برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین هیئات شاه حسین گویان این شهرستان کردیم تا از ساعت شروع تا ختم برنامه این هیات‌ها نظارت جدی به نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این هیات‌ها داشته باشند.

وی افزود: خط قرمز ما سلامت مردم بوده و با وجود چندین مرتبه تذکر و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین هیات‌های مذهبی، متاسفانه برخی از این هیات‌ها و دستجاتی به این دستورالعمل‌های بهداشتی توجهی ندارند و تنها حراس ما این است که بعد از این چند روز عزاداری حسینی شاهد افزایش آمار بستری و متعاقب آن بالا رفتن مرگ و میر در این شهرستان باشیم، لذا چیزی که بسیار حائز اهمیت است رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن از سوی خود مردم است.

فرماندار اهر در ادامه ضمن هشدار به برخی از هیات‌های مذهبی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: با اینگونه متخلفان برخورد جدی و قانونی کرده و در این خصوص با هیچ کسی تعارفی نداریم و قطعا هیات‌ها و دستجات متخلف از طریق دادستانی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی از هموطنان و هیئات مذهبی خواست به طور جدی به هشدارهای بهداشتی و هم‌چنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند تا در آینده کمترین میزان آسیب را از بیماری کرونا در این شهرستان داشته باشیم.

وی در پایان از اجرای محدودیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان هرگونه تردد بین استانی از مسیر مواصلاتی اهر ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی روبرو خواهند شد و این روند جریمه هر ۲۴ ساعت تکرار می‌شود، لذا از هموطنان درخواست داریم به قوانین احترام گذاشته و از جابجایی و تردد در مسیر مواصلاتی  اهر جدا خودداری کرده و علاوه بر جریمه نشدن باعث به خطر افتادن سلامت مردم نشوند.

همکاری مردم تنها راه همکاری مردم تنها راه


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.