کد خبر : 24305
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 16:22

تصمیم‌گیری درباره ساعت کار ادارات در شهریور

تصمیم‌گیری درباره ساعت کار ادارات در شهریور

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: معتقدم تا زمانی که شرایط کرونایی در استان به صورت کنترل شده و باثبات درنیامده اعمال محدودیت‌ها باید ادامه داشته باشد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف برق و براساس ابلاغ وزارت کشور تا پایان مردادماه، روزهای پنجشنبه تعطیل و ساعت کار ادارات دولتی در استان از ۷ تا ۱۳ بود؛  امروز( شنبه) ساعت ۴ بعد از ظهر ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور جلسه خواهد داشت و به احتمال قوی وضعیت به شکل سابق برگردد.

وی افزود: ما هم منتظر تصمیمات جلسه امروز هستیم و اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد تمدید یا عدم تمدید تعطیلات صورت خواهد گرفت.

ضرورت ادامه داشتن اعمال محدودیت‌‌ها

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ساعات کاری ادارات ربطی به اعمال محدودیت‌های آمد و شد ندارد و قبل از آن تعیین شده بود؛ از طرف دیگر شرایط بیماری کرونا بهتر نشده و بنده اعتقاد دارم محدودیت‌ها باید همچنان تداوم یابد.

پورمحمدی توضیح داد: وقتی شرایط بیماری هنوز آنطور که انتظار می‌رود کنترل نشده بلکه وضعیت بدتر شده، معتقدم تصمیمات قبلی در ارتباط با اعمال محدودیت‌ها و حتی تعطیلی ادارات باید به قوت خود باقی بماند؛ البته کنترل و محدودیت‌های ترافیکی تا پنجم شهریور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور پیشنهاد داشتند به استانداران اختیارات بیشتری در ارتباط با اعمال محدودیت‌ها اعطا شود و اگر بنده این اختیار را داشته باشم تا زمانی که شرایط به صورت کنترل شده در نیامده اعمال محدودیت‌ها را در استان ادامه خواهم داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی مدعی شد: تعطیلی روزهای پنجشنبه هم در کاهش مصرف برق و هم کاهش رفت و آمدها و در نتیجه کنترل شرایط کرونایی تاثیر دارد و لطمه‌ای هم به مسائل اداری استان نداشته است؛ البته نمی‌توان گفت تا چه اندازه تاثیرگذار بوده، به هرحال جزو سازوکارهایی است که ناگزیر باید مورد توجه قرار گیرد.

آذربایجان روی شیب افزایش شیوع کرونا

این مسوول یادآور شد: در مورد برق تصور می‌کنم دوران پیک مصرف ما سپری شده و شاید یکی و ۲ هفته بعد دمای هوا باز هم کاهش یابد و مشکل کمبود برق تا حدودی رفع شود؛ اما در مورد کرونا پیک ابتلا در استان ما بعد از سایر استان‌ها به وقوع پیوسته و برآوردها نشان می‌دهد هنوز ۲ سه هفته دیگر شیب افزایش ابتلا ادامه خواهد داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.