کد خبر : 24485
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 11:06

کم فروشی و فروش میوه های بی کیفیت توسط وانت بارها

کم فروشی و فروش میوه های بی کیفیت توسط وانت بارها

بارها اتفاق افتاده است شهروندانی که اقدام به خرید میوه از وانت فروشی ها نموده اند با توزین میوه های خریداری شده در خانه، متوجه تفاوت وزنی میوه ها می شوند اما دستشان در این خصوص به جایی بند نمی شود.

در کنار این قضیه کیفیت نامناسب میوه های های عرضه شده توسط وانت بارها نیز مورد بسیار مهمتری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عدم امکان کنترل کیفیت و سلامت میوه های عرضه شده در وانت بارها تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود.

چه بسا عرضه میوه هایی که در آستانه فاسد شدن بوده و توسط وانت بارها به مردم فروخته می شوند باعث از دست رفتن سلامت شهروندان بشود.

همکاری، همراهی و همگامی نهادهای مرتبط با ساماندهی دستفروشان و وانت بارها می تواند چاره کار باشد با این حال به نظر باید اهتمام بیشتری در همراهی دستگاههای مرتبط مد نظر باشد.

مشکل ایجاد راه بندان و ترافیک از دیگر مشکلاتی است که وانت بارها در سطح شهر بوجود می آورند به طوری که شاهد صدها شکایت به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز در این خصوص هستیم.

در این خصوص روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع وانت بارها امروز به یک مشکل ترافیکی تبدیل شده و این مشکل یک موضوع بین بخشی است، گفته است: باید با همکاری تمام بخش‌ها نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد. طبیعتا شهرداری بدون همراهی سایر نهادها به تنهایی  در این خصوص نمی تواند موفقیت چندانی بدست بیاورد.

رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز هم در این خصوص گفته است: برای ساماندهی وانت بار ها باید کار گروهی انجام شود، تنها با شهرداری و نیروی انتظامی نمی‌توان این موضوع را ساماندهی کرد که باید تعزیرات، نیروهای امنیتی و راهور نیز پای کار باشند.

رسول برگی همچنین بر انجام کار فرهنگی در بین شهروندان تاکید کرده و گفته  است: باید قبل از هر اقدامی نسبت به فرهنگ‌سازی اقدام شود، صدا و سیما باید نسبت به فرهنگ سازی اقدام کند و ترفندهایی که برای سودجویی به کار برده می‌شود را نمایان کند.

علیرضا نوای باغبان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص با تاکید بر ضرورت همکاری تمام ارکان‌های مسئول برای ساماندهی وانت بارها گفته است: لازم است تمام ارگان‌ها با همکاری یکدیگر نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.