کد خبر : 24512
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 8:28

اتهام باج‌خواهی به اعضای شورای تبریز/ استاندار ورود کند

اتهام باج‌خواهی به اعضای شورای تبریز/ استاندار ورود کند

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در نامه‌ای خطاب به استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر تخلفی صورت گرفته است، مستندات شهردار بررسی و مرتکبین مجازات شوند و اگر تخلفی صورت نگرفته است، مراتب به‌صورت شفاف اعلام گردد.

نامه رئیس شورای شهر خطاب به استاندار مبنی بر رسیدگی به ادعاهای مطروحه شهردار سابق تبریز در جلسه استیضاح به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
جناب آقای عابدین خرّم
استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و ریاست محترم هیأت حل اختلاف استان

باسلام
احتراما به استحضار می‌رساند، جناب آقای مهندس عباس رنجبر (شهردار محترم سابق تبریز) در جلسه استیضاح نامبرده به تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰، در مقام دفاع از خود در محورهای مورد استیضاح، مسائلی را به برخی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز نسبت داده و برخی از اعضای شورای ششم را متهم به باج‌خواهی و عدول از وظایف قانونی محوله نمودند.

نظر به اینکه در جلسه مذکور، هیچ‌گونه مستندی از سوی ایشان در خصوص ادعاهای مطروحه ارائه نگردید، ولیکن طرح این موضوع به صورت گسترده در حضور رسانه‌ها، ممکن است موجبات تخدیش جایگاه نهاد شورا در بین آحاد جامعه و بدبینی مردم شریف تبریز نسبت به منتخبین خدوم خود در شورای شهر تبریز را فراهم آورد.

نظر به شفافیت حاکم بر شورای اسلامی ششم شهر تبریز و تاکید و اهتمام کلیه اعضای محترم بر مسأله فسادستیزی، شفافیت و پیروی از قانون، از حضرتعالی به عنوان ریاست هیأت حل اختلاف استان تقاضا می‌شود وفق تکالیف وضع شده در مواد ۸۹ و ۹۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ضمن دعوت از جناب آقای مهندس رنجبر و استماع اظهارات و بررسی مستندات ایشان، چنانچه قصور یا تخلفی از سوی هر یک از اعضای محترم شورا احراز گردید، وفق قانون رسیدگی لازم مبنی بر مجازات عضو خاطی را به‌عمل آورید و در غیر این‌صورت موضوع عدم احراز تخلف را جهت بهره‌برداری‌های بعدی به این شورا منعکس فرمایید.

پیشاپیش از حسن اهتمام حضرتعالی و اعضای محترم هیأت حل اختلاف در صیانت از جایگاه شورا و حفظ سلامت اداری و شفافیت در آن کمال تشکر را دارد.
با احترام

رسول برگی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.