کد خبر : 24514
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 8:11

امام جمعه تبریز شهادت خلبانان پایگاه دوم شکاری را تسلیت گفت

امام جمعه تبریز شهادت خلبانان پایگاه دوم شکاری را تسلیت گفت

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیامی شهادت ۲ خلبان پایگاه شهید فکوری تبریز و یک شهروند در حادثه سقوط جنگنده F5 آموزشی را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در پیام خود آورده است، خبر تلخ و ناگوار سانحه نقص فنی هواپیمای آموزشی اف_پنج پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز و شهادت حافظان آسمان شمال‌غرب، خلبان‌های والامقام «سرهنگ دوم صادق فلاحی» و «سروان حنیفه‌زاد» همچنین عروج « همت دوست» یکی از همشهریان در این حادثه موجب تأثر و تالم شد.

با ادای احترام به ساحت مقدس دلاورمردان و شهدای گلگون کفن این مرز پرگهر، شجاعت و رشادت مثال‌زدنی خلبان‌های عزیزمان که مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شدند را می‌ستاییم و به روان پاک آنها درود و سلام می‌فرستیم.

پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از جمله پایگاه‌های نیروی هوایی است که نقش مهم و تاثیرگذاری در طول هشت سال دفاع مقدس داشته و بعد از آن در حفاظت از آسمان کشور عزیزمان جانفشانی می‌کند.

اینجانب این ضایعه غمبار و هجرت ملکوتی این دو خلبان شهید را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، فرماندهان و نیروهای جان برکف ارتش قهرمان به ویژه امیر فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران و حافظان امنیت آسمان در پایگاه دوم شهید فکوری، مردم شریف و عزیز استان و مردم تبریز و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای این دو شهید گرانقدر و آن شهروند‌ عزیز مغفرت الهی، علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای خانواده‌های مکرم ایشان صبر و بردباری مسئلت می‌‌کنم.

صبح امروز  یک فروند جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

براساس گزارش‌های اولیه این جنگنده به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر دو خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.