کد خبر : 24558
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 6:09

خط و نشان استاندار برای فرماندار و مدیران آذربایجان‌شرقی

خط و نشان استاندار برای فرماندار و مدیران آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان گفت: همه مدیران، فرمانداران و بخشداران باید با سیاست‌ها و رویکردهای دولت همراه باشند و هر مدیری که به هر دلیلی نمی‌تواند کار کند، تغییر خواهد کرد.

عابدین خرم در جلسه شورای اداری استان، با تشریح مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های آتی استان، مسوولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را مکلف به پیگیری جدی مصوبات سفر استانی رئیس جمهور کرد و دستورهای لازم برای مدیریت چالش‌های پیش‌رو را به مدیران بخش‌های مرتبط صادر کرد.

وی با بیان اینکه میثاق ما با دولت مردمی، حرکت جهادی و تلاش شبانه‌روزی است، گفت: هر مدیر و مسوولی در استان که به هر دلیل نمی‌تواند با رویکردها و سیاست‌های دولت همراه باشد، باید تکلیف خود را مشخص کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین سند تحول دولت مردمی، اظهار داشت: این سند، چشم‌انداز دولت مردمی برای ایران قوی است و همه اقدامات باید با در نظر گرفتن این سند انجام شود.

خرّم با تاکید بر اینکه مسوولان و فرمانداران استان باید این سند را مطالعه کنند، افزود: سند تحول دولت مردمی یک سند علمی و عملیاتی است و برش‌های استانی و شهرستانی آن نیز باید تهیه شود.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان، گفت: همه مدیران، فرمانداران و بخشداران باید با سیاست‌ها و رویکردهای دولت همراه باشند و هر مدیری که به هر دلیلی نمی‌تواند کار کند، تغییر خواهد کرد.

خرّم همچنین بر ضرورت سکونت مدیران کل، فرمانداران و بخشداران در محل ماموریت خود تأکید کرد و متذکر شد: حضور مداوم همه مسوولان در محل کار خود ضروری است.

پیگیری جدی و خستگی‌ناپذیر مصوبات سفر استانی هیأت دولت

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به سفر اخیر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان اشاره کرد و با بیان اینکه مصوبات کاربردی و تصمیمات راهبردی این سفر، فرصت بسیار ارزشمندی برای پیشرفت استان است، افزود: تحقق این مصوبات نیازمند پیگیری‌های جدی، مداوم و خستگی‌ناپذیر مسوولان استان است.

وی با قدردانی از تلاش مسوولان استان برای برنامه‌ریزی حضور نمایندگان رئیس جمهور در سطح شهرستان‌ها، تصریح کرد: در کمتر از یک هفته پس از سفر، بیش از یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب، تخصیص یافت که در مقایسه با بودجه سالانه استان رقم چشمگیری است و حاکی از اهتمام ویژه دولت به تحقق مصوبات سفر است.

مدیریت توزیع عادلانه یارانه‌ها، تأمین آب و برق و مشکلات کارگری

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان، یادآور : دولت پیش‌بینی‌های لازم را قبل از اجرای این طرح انجام داده بود و در استان نیز تلاش شبانه‌روزی و هماهنگی کامل دستگاه‌های مسوول و همکاری خوب مردم موجب شد که این طرح بدون مشکل اساسی اجرا شود.

خرّم با بیان اینکه امروز هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی نداریم، افزود: مسوولان امر باید نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را همچنان ادامه دهند و نقاط ضعف و قوت طرح را با مردم مطرح کنند و به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به آغاز نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در بیش از ۶ هزار نانوایی استان از روز شنبه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکلات موجود در حوزه نان حل شده و برای اجرای کامل و بدون نقص این طرح نیز باید نظارت‌های کافی از سوی فرمانداران و مسوولان دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به مشکلات موجود در حوزه آب و برق استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم در سطح ملی و استانی انجام شده تا در فصل تابستان، مشکلی از نظر تأمین آب و برق مردم نداشته باشیم.

خرّم با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های مصرف بهینه آب و برق، ابراز کرد: اگر به میزان ۳۰ درصد در مصرف برق در بخش اداری صرفه‌جویی شود مشکلی برای تأمین برق خانگی نخواهیم داشت؛ در بخش صنعت هم برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا مشکل اساسی برای صنایع ایجاد نشود.

وی افزود: ادارات برق از هرگونه قطعی بدون برنامه و از پیش اعلام نشده خودداری و به‌صورت جدی از مصارف غیرمجاز و هدررفت برق جلوگیری کنند.

مسوول باید قبل از اینکه صدای کارگر بلند شود به سراغش برود

خرّم در خصوص مشکلات کارگری هم گفت: همه مسوولان و فرمانداران باید قبل از اینکه صدای اعتراض از کارگران کارخانه‌ای بلند شود به سراغ آنها بروند و در حد توان مشکل آنها را حل کنند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از یک‌هزار هکتار اراضی پایاب سدهای استان در چند روز اخیر، گفت: در تلاش هستیم تا با تسریع در تکمیل سدهای نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های پایاب، ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان را طی امسال و سال آینده زیر کشت ببریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خطاب به فرمانداران و مدیران استان بر تشکیل قرارگاه جمعیت و خانواده در شهرستان‌ها، تلاش برای تقویت همبستگی اجتماعی و انسجام اقشار جامعه، آماده‌سازی مراکز تاریخی و گردشگری برای پذیرایی از مسافران، توجه به جایگاه نظام سلامت و ترمیم آسیب‌های ناشی از کرونا، تسریع در اجرای طرح‌های ملی مسکن و تلاش برای جذب کامل اعتبارات دستگاه‌ها تا قبل از پایان سال مالی تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در این جلسه با بیان اینکه مکتب سیاسی ملت ایران، یک مکتب مترقی و برآمده از انقلاب اسلامی است، بیان داشت: امروز بهترین راه مقابله با دشمنی‌های آمریکا و استکبار جهانی، خدمت صادقانه به مردم است.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: دشمن در حال جنگ نرم و ترکیبی با ملت ایران است و این ملت با فرهنگ پویا و زنده، قابلیت‌های بی‌نظیر خود را به رخ دشمنان کشیده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.