کد خبر : 24572
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 3:43

تراکتور خودرو تولید می‌کند

تراکتور خودرو تولید می‌کند

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: بزودی شاهد تولید اولین محصولات تجاری تراکتورسازی در بخش خودروهای دیزلی و تجاری خواهیم بود.

آی نیوز ، مصطفی وحیدزاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خودروسازان دیزلی این مجموعه اظهار کرد: حداکثر تا پنج سال آینده تراکتورسازی را به عنوان یکی از سه قطب برتر خودروسازی دیزلی و تجاری کشور تبدیل می‌کنیم.

وی افزود: در این رابطه گروه تراکتورسازی ایران مجهز به زیرساخت‌هایی است که در هیچ خودروساز داخلی و حتی منطقه وجود ندارد، چرا که عمق قطعه‌سازی این مجموعه توسط شبکه‌ای منسجم در داخل خود کارخانه، کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی پشتیبانی می‌شود که حاصل نزدیک به ۶ دهه فعالیت در این عرصه است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به طی مراحل لازم برای تولید محصول نهایی در این عرصه گفت: برای این منظور مراحل کسب مجوز و پروانه‌های بهره‌برداری، محیط زیست، شماره‌گذاری و … طی شده و با انجام اندک اقداماتی در زمینه تقویت و اصلاح زیرساخت‌ها، برای هم راستایی با این هدف بزودی شاهد تولید اولین محصولات تجاری تراکتورسازی در بخش خودروهای دیزلی و تجاری خواهیم بود.

وحیدزاده، تنوع محصول را یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار عنوان و تصریح کرد: در تمام بخش‌ها، معطوف شدن نگاه به یک روش، منتج به نتیجه‌ای مداوم نخواهد شد، پس به منظور پایداری درآمد و همچنین حضور موفق در بازار رقابت باید تنوع بخشی به تولیدات و تقسیم محل درآمدها با اهداف متعدد به عنوان استراتژی به‌روز مورد توجه تراکتورسازان قرار گیرد.

این فعال عرصه صنعت کشور اذعان داشت: برنامه‌ریزی درآمد تراکتورسازان امسال نیز با این رویکرد و تقسیم‌بندی ۵۰ درصدی درآمد از محل تولید تراکتور به عنوان محصول اصلی و ۵۰ درصد از سایر بخش‌ها همچون خودروسازان، تولید ابزار و قطعات، تولید موتور، صادرات، فروش قطعات و … صورت گرفته است.

موانع خلق‌الساعه‌ای سد راه تولید

وی در بخشی از این جلسه گریزی به مقوله رفع موانع تولید زد و گفت: در کشور آنچه سد راه تولید می‌شود موانع خلق‌الساعه‌ای هست که از سلایق شخصی افراد سرچشمه می‌گیرد و به عبارتی رفع این موانع به عنوان بهترین مشوق می‌تواند مسیر جاری تولید را شتاب بخشیده و رونق تولید را دوچندان کند.

وحیدزاده در عین حال خاطرنشان کرد: در کشور قوانین و مصوبات لازم از سوی قوا به تصویب رسیده و وجود دارد که به معنی واقعی از تولید حمایت و پشتیانی می‌کند اما نگاه غیر تخصصی، نظرات و ایده‌های شخصی، راه را بر اجرایی شدن این قوانین بسته و تولید را از مسیر اصلی به حاشیه‌های پرطمطراق و بروکراسی‌های پیچیده سوق می‌دهد.

عضو هیأت مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از هجمه‌های اخیر در رابطه با تعیین قیمت و عدم افزایش آن به عنوان مصداقی بارز در باب این معضل یاد کرد و گفت: همه موانع ایجاد شده طی یکسال گذشته در مسیر تولید تراکتورسازی در حالی صورت گرفت که با وجود حتی افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی در قیمت بسیاری از مواد اولیه از این مجموعه خواسته می‌شد نه تنها افزایش قیمت ندهد بلکه مرجع تعیین قیمت نیز خودشان باشند در حالی که در قانون مرتبط با خصوصی‌سازی صنایع ایران با صراحت اعلام شده که دولت حق تعیین و قیمت‌گذاری در این صنایع را نداشته و درصورت ممارست بر این موضوع باید مابه‌التفاوت حاصل را به تولید کننده بپردازد.

وی ضمن یادآوری تاکیدات سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به مقوله تولید اضافه کرد: ایشان به معنی واقعی به موضوع تولید به عنوان راه نجات تمامی تمدن‌ها و کشورها واقف هستند و به این دلیل سال‌هاست گره حل ریشه‌ای تمام مشکلات را در تولید و به تبع آن افزایش درآمد ناخالص ملی و جذب درآمد پایدار می‌دانند.

وحیدزاده، کشور را وارث تورم ایجاد شده در دهه ۵۰ قرن گذشته دانست و متذکر شد: با شروع ورود و حضور افرادی بدون تخصص، تجربه، علم و دانش در عرصه تولیدگرایی، افول صنعت در کشور کلید خورد و تولیدگرایی به عنوان تنها راه حل طی پله‌های طرقی به بن بست رسید و تا به امروز اثرات آن نیز همچنان ادامه دارد.

در پایان این جلسه از تلاش‌های چندین‌ساله حامد محجل شجا در کسوت مدیرعاملی شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان ( کامیونت) گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تقدیر و آقای سعید پناهی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.

 

تراکتور خودرو تولید می‌کند

تراکتور خودرو تولید می‌کند

تراکتور خودرو تولید می‌کند

تراکتور خودرو تولید می‌کند


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.