کد خبر : 24651
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 8:56

پاییز هزار رنگ و افسردگی فصلی

پاییز هزار رنگ و افسردگی فصلی

 یک روانشناس گفت: افسردگی پاییزی نوع فرعی از افسردگی است.

به گزارش آی نیوز  افسردگی پاییزی که به آن افسردگی فصلی نیز گفته می شود با تغییر فصل شروع می شود و نوع فرعی از افسردگی است.

وی با اشاره به اینکه افسردگی پاییزی دلیل خاصی ندارد و تاکنون دلیل قطعی برای ابتلا به این نوع افسردگی تعیین نشده است، تصریح کرد: افسردگی  فصلی به ویژه افسردگی پاییزی به دلیل تغییرات خاص هورمونی و کاهش نور خورشید که تاثیر منفی بر بدن انسان دارد، رخ می دهد.

این مدرس دانشگاه در خصوص علایم شایع این نوع افسردگی نیز خاطر نشان کرد: کسالت، غم  و یک نواختی در زندگی، بی قراری و کاهش انرژی، احساس بدخلقی، تغییرات در خواب و اشتها،و در مواقع شدیدتر داشتن افکار مرگ و خودکشی از علایم شایع افسرگی پاییزی است.

این روانشناس با اشاره به اینکه همه افراد ممکن است به این افسردگی مبتلا شوند، اظهار کرد: ویژگی فردی، اجتماعی و جسمانی تاثیر بسیاری در بروز این نوع افسردگی دارد اما کسانی که سابقه ابتلا به بیماری های روانی و افسردگی های شدید دارند بیشتر دچار این نوع از افسردگی می شوند.

وی یاد آور شد: طبق تحقیقاتی که انجام شده زنان به دلیل اینکه در این فصل به دلیل شرایط آب و هوایی بیشتر در خانه هستند بیشتر از مردان دچار افسردگی پاییزی می شوند.

علی نژاد در خصوص  راهکارهای درمان افسردگی پاییزی نیز افزود: در موارد خفیف و اغلب شایع می توان با نظم دادن به کارهای فردی، پیاده رویی و انجام ورزش های روزانه، داشتن خواب و تغذیه مناسب، افزایش ارتباطات اجتماعی ، مصرف ویتامین ها و مکمل ها به ویژه ویتامین D و امگا و دوری از شرایط و موقعیت های استرس زا می توان افسردگی پاییزی را کنترل و درمان کرد.

وی ادامه داد: اما در صورت ابتلای فرد به نوع حاد و شدید افسردگی پاییزی باید به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد.

پاییز هزاررنگ افسردگی فصلی

پاییز هزاررنگ افسردگی فصلی

پاییز هزاررنگ افسردگی فصلی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.