کد خبر : 2481
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 فروردین 1394 - 7:32

ورود بیش از دو میلیون نفر گردشگر به منطقه آزاد ارس

ورود بیش از دو میلیون نفر گردشگر به منطقه آزاد ارس

سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: دو میلیون و ۳۵۰ هزار نفر گردشگر نوروزی وارد منطقه آزاد ارس شده اند.

مختار خوش پیمان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمار گزارش شده از سوی کمیته آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس این تعداد گردشگر از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۳ الی ۹ فروردین سالجاری به ارس سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس دارای چهار منطقه منفصل و ۹ گیت ورودی در محدوده‌های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو می باشد، اظهار داشت: عملیات آمارگیری از مسافران نوروزی به این منطقه در گیت های ورودی انجام می گیرد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس از فراهم شدن پارکینگ های مختلف در مراکز پرتردد محدوده های این منطقه خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های مختلف عرضه صنایع دستی و توانمندی های منطقه آزاد ارس در زمینه‌های مختلف تولیدی و کشاورزی برپا شده است.

وی گفت: طبق آمار دستگاه‌های تردد شمار و ثبت خودروهای پلاک مهمان در سطح استان، بعد از شهرستان تبریز، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس، شهرستان مراغه و شهرستان اسکو در رتبه های بعدی بیشترین تردد گردشگران نوروزی قرار دارند.

وی با اشاره به وجود آب و هوای بهاری در محدوده های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو و جاذبه های بی نظیر گردشگری در مناطق و محدوده‌های منطقه آزاد ارس، افزود: به جهت استقبال گسترده گردشگران از جاذبه های گردشگری این منطقه، کلیسای سنت استپانوس با بیش از ۳۰ هزار عدد فورش بلیط در رتبه نخست بیشترین بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان قرار دارد.

شایان ذکر است ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس در نوروز ۱۳۹۴ برنامه های فرهنگی، هنری ورزشی، گردشگری و نمایشگاهی مختلفی از جمله بالن سواری، پرواز های تفریحی با هواپیماهای سبک، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان، کارتینگ، پینت بال، تور ارس گردی، جنگ شادی، نمایشگاه صنایع دستی ارس، تئاتر خیابانی، پرواز با پاراموتور، اسکیت سواری، ماهیگیری و برنامه‌های متعدد دیگر را تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری برگزار می کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.