کد خبر : 2517
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 9:04

افزایش ۱۴ درصدی حقوق شاغلان ابلاغ شد

افزایش ۱۴ درصدی حقوق شاغلان ابلاغ شد

 

 

 

 معاون اول رییس جمهوری، مصوبه هیات وزیران درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال ۱۳۹۴ را ابلاغ کرد.

 

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت روز یکشنبه اعلام کرد که در متن مصوبه هیات دولت آمده است: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۹هزار و ۵۹۷ ریال تعیین می شود.
همچنین ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) و بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۱۳۹۴ به میزان یکهزار و ۳۷۶ ریال تعیین می‏شود.
در بخش دیگر این مصوبه آمده است: حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی در سال ۱۳۹۴ به میزان چهارده درصد نسبت به سال ۱۳۹۳افزایش می یابد.
همچنین سقف افزایش حقوق کارمندان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی در سال ۱۳۹۴، ۱۴ درصد تعیین می شود.
در ادامه این مصوبه آمده است: حداقل حقوق و مزایای مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‏های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند (۷) این تصویب نامه در سال ۱۳۹۴ به میزان هفت میلیون و۵۰۰ هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.
همچنین حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‏های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.
تبصره – اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و شاغل در پست های سیاسی وزارت امورخارجه از شمول این بند مستثنی می باشند.
در بخش دیگراین بخشنامه آمده است: حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۴ به میزان پنج میلیون ریال و حداکثر هفت برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.
منبع: ایرنا

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.