کد خبر : 252
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 6:54

قولی که جنتی از هاشمی گرفت؟

قولی که جنتی از هاشمی گرفت؟

آیت الله هاشمی در بخشی از کتاب کارنامه و خاطرات سال ۶۷ « پایان دفاع، آغاز بازسازی » آورده است: ظهر آقای [احمد] جنتی آمد. راجع به برنامه تمرکز امور فرهنگی و عقیدتی – سیاسی نیروهای مسلح صحبت کرد و از من قول حمایت بیشتر، مخصوصا در مقابل ناهماهنگی احتمالی سپاه خواست و خواستار تأیید حضرت امام است.

آی نیوز: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ساعت هشت و نیم صبح به مجلس رفتم. در گزارش ها مطلب مهمی نیست . بهانه تراشی عراق ادامه دارد. انتشار جنایات جنگی عراق در کاربرد اسلحه شیمیایی، موضع سیاسی ما را تقویت کرده است . گزارش تیم تحقیقاتی خود آمریکا مبنی بر درست کار کردن دستگاه های رزمناو وینسنس و درست پرواز کردن ایرباس ایرانی و اشتباه کارکنان رزمناو به نفع ما و ضرر آمریکا تمام شده است. ساعت نه به دندان پزشکی رفتم؛ عصب یک دندان دیگر را درآوردند. شب ناراحت بودم.

آقای جمشیدی مسئول آمار [وزارت] برنامه و بودجه آمد و برنامه آمارگیری وضع کشاورزی را توضیح داد و برای انجام آن کمک خواست که از سربازان دیپلم استفاده کنند. آقای [جواد] منصوری از وزارت خارجه آمد. درباره لزوم امیدوار کردن غربی ها و آمریکایی ها به آینده روابط بهتر با آمریکا و موافقت با ملاقات با هیأت ژاپنی که به همین منظور به ایران می آید و لزوم تشکیل کمیته های تخصصی برای بندهای قطعنامه صحبت کرد.

آقای [محمدصادق] خلخالی [رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس] آمد . از ضربه شدید بر منافقین در عملیات مرصاد اظهار خوشحالی داشت. آقای [محمدباقر] ذوالقدر و جمعی دیگر از اعضای قرارگاه رمضان آمدند. از تحیّر و سردرگمی معارضین عراقی در ایران گفت و خواستار برنامه ریزی برای آینده آنها – چه به صلح برسیم یا نرسیم – بود که درباره کیفیت برخورد با آنها در هر یک از حالت صلح یا ادامه جنگ مذاکره کردیم . در هر حال باید آنها را راضی نگه داشت و مراعات حالشا ن را کرد . کردها، عرب ها و به خصوص اسرای تائب که با ما همکاری می کنند و لازم است توجه بیشتری به وضع رفاهی آنها شود.

ظهر آقای [احمد] جنتی آمد. راجع به برنامه تمرکز امور فرهنگی و عقیدتی – سیاسی نیروهای مسلح صحبت کرد و از من قول حمایت بیشتر، مخصوصا در مقابل ناهماهنگی احتمالی سپاه خواست و خواستار تأیید حضرت امام است.

عصر آقای [خسرو] عروج آمد. گزارش تشکیل سپاه ویژه و هوابرد و نقش آنها در عملیات مرصاد را داد و مدعی است که ضربه اساسی را آنها وارد کرده اند. آقای [محمد ] انصاری فرمانده هوانیروز آمد و از آمادگی خوب هوانیروز مخصوصا شنود ها گفت و کمک بیشتر خواست.

آقایان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشید، [محمد] باقری، [حسین] نجات و [احمد] وحیدی آمدند. گزارش صحنه عملیات مرصاد را دادند. ضربه را کاری تر از تصورات اولیه علیه منافقین می دانند . طرح های عملی اتی احتمالی آینده را در صورت پایدار نشدن آتش بس گفتند. آقای [سید رضا] زواره ای آمد و تذکراتی درباره منافقین داد. شب به خانه آمدم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.