کد خبر : 2522
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 فروردین 1394 - 4:16

عضو شورا به رئیس جمهور نامه نوشت/ قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای

عضو شورا به رئیس جمهور نامه نوشت/ قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای

آی نیوز: عضو شورای اسلامی کلان شهر تبریز با ارسال نامه ای به رییس جمهور از خدمات وتلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای تقدیر نمود .

به گزارش آی نیوز به نقل از امید تبریز ، متن کامل نامه حبیب شیری آذر عضو شورای اسلامی کلان شهر تبریز به رییس جمهور به این شرح است.
 
حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ روزی ماندگار در تاریخ این سرزمین پرافتخار خواهد بو د ، روزی که باید آن را  روز « تولد دوباره دیپلماسی ایرانی » در این جهان پرآشوب نام نهاد. آن روز که حضرتعالی درسمتِ رئیس جمهور منتخب ، جناب آقای دکتر ظریف را به عنوان وزیر امورخارجه برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی نمودید برای اکثر صاحبنظران چنین روزی قابل پیش بینی بود  چرا که هر آنکس که جناب آقای دکتر ظریف را می شناخت ،  می دانست او مرد دیپلماسی است و چه توانایی عظیمی در دیپلماسی دارد و البته این خوش بینی ها بی جا نبود چون  پس از راهی شدن تیم مذاکراتی جدید به ریاست آقای دکتر ظریف به مذاکره با شش قدرت جهانی، در همان روزهای نخستین توانایی ایشان و تیم مذاکره کننده بر همگان عیان شد ودوست ودشمن بر توانمندی وهوشمندی ایشان صحه گذاشتند ودر نهایت در آغاز سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال «دولت و ملت،همدلی و همزبانی» نامید، در سایه تلاش های شبانه روزی  تیم مذاکره کننده هسته ای برگ زرینی دیگری از افتخارات بزرگ میهن عزیزمان رقم خورد ودستاورد چانه زنی دیپلماتیک همانی شد که حضرتعالی در ایام انتخابات وعده اش را به مردم بزرگ ایران داده بودید.

 جناب آقای رییس جمهور ، امروز عموم ملّت ایران خوشحال هستند و به فرزندان مذاکره کننده خود افتخار می کنند. مردم خوشحال هستند از اینکه نتیجه رأی خود به تدبیر و عقلانیّت را مشاهده می کنند.  مردم خوشحال هستند چون عبور هوشمندانه از مسیر پر مانع مذاکرات هسته‌ای بار دیگر جایگاه و منزلت واقعی ایران اسلامی را برای جهانیان نمایان ساخت .

مردم خوشحال هستند چون تیم مذاکره کننده پیام صلح دوستی و صلح خواهی ملت بزرگ ایران  را به گوش جهانیان رساندند و این کار کوچکی نبود . بنابراین  نقش شما  وهمکارانتان  در وزارت امور خارجه در ذهن مردم و نقش مردم در حمایت از شما در تاریخ این مرز وبوم ثبت خواهد شد و آیندگان بر این پایداری به قضاوت خواند نشست.

البته موفقیت مذکور قطعاً با همان راهبرد «مقاومت انقلابی» همراه با «نرمش قهرمانانه» بوده است که از همان ابتدای شروع مذاکرات از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شد بنابراین بیش از هر چیز و هر کس این موفقیت را باید مرهون سیاست های مدبرانه رهبر عظیم الشان انقلاب دانست  کما این که درایت جنابعالی نیز به عنوان رییس جمهور در این موفقیت بزرگ غیرقابل انکار است و قطعاً همه ما باید این پیروزی‌ها را ناشی از توانمندی  دیپلمات های عزیز، دانشمندان و فداکاری‌های شهدای هسته‌ای و پشتیبانی ملت سرافراز ایران و  همدلی و همزبانی ملت و دولت بدانیم.

به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران توسط جهان، اعتراف غربی‌ها براین  نکته که انواع تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل نتوانسته است ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد  و وعده لغوتحریم های ظالمانه توسط قدرت های جهانی و همچنین اثبات قدرت سیاسی ایران به تمام دنیا نتایجی است که بلاشک با های وهوی و هوچی گری به دست نیامده است  بلکه حاصل توانمندی مردان عرصه دیپلماسی  وحمایت ها ی داهیانه رهبر معظم  انقلاب وپشتیبانی مردم غیور و دولت کریمه از تیم مذاکره کننده  می باشد .

اما مهمترین نکته ای که دربیانیه لوزان به چشم می خورد  ملغی کردن تمام فطعنامه های  شورای امنیت بر علیه کشور عزیزمان ایران می باشد مقوله ای که تاکنون سابقه نداشته است و این روند نیز تنها از طریق مذاکرات پیچیده و فنی و تفهیم اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای  کشورمان امکانپذیر شده است .

جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور محبوب و کاردان

بنده به عنوان نماینده مردم  فهیم وشریف تبریز در پارلمان محلی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن نثار سلام و درود بر ارواح پاک شهیدان وطن وامام شهدا و درود فراوان به رهبری عزیز و آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید  وشخص حضرتعالی از همت و مهارت کم‌نظیر جناب آقای دکتر ظریف و همکاران گرانقدر ایشان در تیم مذاکره کننده  به ویژه دانشمند عزیز جناب آقای دکتر صالحی وآقای دکتر عراقچی و سایر عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم .

جناب آقای رییس جمهورمطمئن باشید که در کنار رهبری عزیز ، همه ملت ایران تا پای جان از شما وتیم مداکره کننده هسته ای دفاع خواهند نمود تا بتوانید اقتدار ایرانی را نشان داده و از قدرت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع نموده و از حق مسلم ملت شریف ایران پاسداری نمایید .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.