کد خبر : 2527
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 فروردین 1394 - 6:49

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی: در بیانیه مشترک لوزان به اهداف خود رسیده ایم

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی: در بیانیه مشترک لوزان  به اهداف خود رسیده ایم

میرهادی قره‌سید رومیانی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی  و نماینده مردم تبریز در مجلس  گفت: سیاست های کلان ابلاغی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسؤولان صورت گرفته است، نباید مورد غفلت واقع شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر نشست لوزان نتایج تحقق بیانیه مشترک ایران و گروه ۱+۵ را در دو بخش سیاسی و حقوقی ارزشمند دانست و اظهار داشت: از نظر حقوقی باید مبانی این بیانیه در حوزه بین الملل و از منابع و منظرهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تفسیرهای متفاوت طرف غربی از بیانیه لوزان سوئیس خاطرنشان کرد: ایران در بیانیه مشترک لوزان چیزی را از دست نداده و دانش فنی و فناوری که با تکیه بر توانمندی دانشمندان هسته ای به دست آورده را برای خود حفظ کرده است، به عبارت دیگر از نظر حقوقی توانسته ایم به اهداف خود برسیم.
 نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بیانیه مشترک ایران و گروه ۱+۵ مؤلفه هایی دارد که می توانیم از نکته های مثبت آن به نفع نظام استفاده کنیم، البته برای ایجاد دو کفه ترازو و ارزیابی آنچه به دست آورده و آنچه از دست داده ایم، نیاز به زمان و برخورد صادقانه آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
قره سید با بیان این‌که بیانیه لوزان ایران را از دسترسی به منابع اساسی باز نمی دارد، تصریح کرد: این بیانیه تأکیدی صریح بر حق استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و محترم شمردن دانش بومی هسته‌ای جوانان دانشمند ایرانی از سوی طرف مقابل بوده است، ضمن این‌که قطعنامه شورای امنیت نوید بخش شتاب گیری توسعه و آینده روشن برای کشور خواهد بود.
قره سید رومیانی گفت: از لحاظ سیاسی ایران توانست جایگاه اصلی خود را به عنوان یک کشور اسلامی با تکیه بر ارزش های متمدن و والای انسانی به منصه ظهور برساند و اعلام کند که بر اساس مبانی اسلام و فتوای رهبر انقلاب به دنبال سلاح هسته ای نیست، دستاوردی مهم است.
وی با اشاره به این‌که لغو تحریم‌های اقتصادی بایستی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جا و بدون شرط و شروط خارج از ماهیت مذاکرات صورت گیرد، تصریح کرد: باید توجه داشت که لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران توسعه کشور را شتاب بخشیده و دلال بازی برخی کشورهای همسایه را از بین می برد.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی دسترسی ایران به منابع مالی بلوکه شده، تسهیل در روند فروش نفت و تبادل مالی و ارزی کشور را از دیگر دستاوردهای لغو تحریم ها دانست و گفت: آنچه مسلم است دستاوردهای مالی و اقتصادی تحقق بیانیه اخیر می تواند تاثیرات مثبتی در زندگی مردم ایران بگذارد.
وی با تأکید بر این‌که راه حل تمامی مشکلات کشور در توافق هسته‌ای نیست، خاطرنشان کرد: سیاست های کلان ابلاغی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسؤولان صورت گرفته است، باید با رویکرد قطع وابستگی به نفت و استحکام پایه‌های اقتصاد داخل و تولید ملی همراه باشد

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.