کد خبر : 2555
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 11:26

معاون سیاسی وزیر کشور: تکلیف قانونی دولت، برگزاری سالم و بی‌طرفانه انتخابات است

معاون سیاسی وزیر کشور: تکلیف قانونی دولت، برگزاری سالم و بی‌طرفانه انتخابات است

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقش خطیر فرمانداران در برگزاری انتخابات، اظهار داشت: سیاست دولت در بحث انتخابات همان تکلیف قانونی یعنی برگزاری سالم و بی‌طرفانه انتخابات است.

 

محمدحسین مقیمی صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که نباید از امکانات دولتی به نفع یا به ضرر کسی در انتخابات استفاده شود، افزود: مسوولان دولت حق ندارند کاری انجام دهند که موجب تقویت یا تضعیف کاندیداهای انتخاباتی شود.
وی با بیان این که انتخابات حق همه مردم است، گفت: هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام افراد حائز شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.
مقیمی از هممه فرمانداران خواست با رصد دقیق حرکت‌های انتخاباتی، اجازه سوء استفاده از امکانات دولتی یا موضع‌گیری مدیران دولت له یا علیه کاندیداها را ندهند.
قایم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی در ادامه بر دفاع از سیاست‌های دولت از سوی فرمانداران تاکید کرد و گفت: البته نقدهای منصفانه را باید بپذیریم، اما در مقابل اظهار نظرهای غیرمنصفانه نیز باید از عملکرد دولت دفاع کنیم.
وی با تاکید بر پرهیز از مسایل حاشیه‌ای، فرمانداران را به استفاده از همه نیروها، پشتیبانی از فعالیت‌های قانونی احزاب و تشکل‌های سیاسی و تقویت فضای نشاط و امیدواری در جامعه فراخواند.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور، خاطرنشان کرد: انتظار دولت این است که کشور را بر اساس این سند اداره کنیم و امروز باید به گونه‌ای کار کنیم که در پایان دوره فعالیت دولت بتوانیم با افتخار از عملکردمان دفاع کنیم.
وی جایگاه فرمانداران را جایگاه رفیعی دانست و تصریح کرد: فرماندار نماینده عالی دولت و مسوول تمام امور شهرستان است و باید از جایگاه خود مراقبت کند.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: دستاوردهای هسته‌ای کشورمان حاصل تلاش همه کسانی است که از روزهای اول انقلاب در این عرصه فعالیت کرده‌اند و باید از همه آنها به خصوص دانشمندانی که در سال‌های قبل در این راه به شهادت رسیدند قدردانی کنیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.