کد خبر : 2561
تاریخ انتشار : جمعه 21 فروردین 1394 - 5:54

میانگین بارندگی در آذربایجان شرقی ۴۱.۵ درصد افزایش یافت

میانگین بارندگی در آذربایجان شرقی ۴۱.۵ درصد افزایش یافت

 مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش ۴۱.۵ درصدی میانگین بارندگی در استان در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن خبرداد.

فرخ مطلبی فر بارندگی ۱۲ ماهه استان در سال گذشته را ۳۳۸.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که بارندگی ثبت شده در ایستگاه های استان در سال ۹۲ به طور میانگین ۲۳۹.۱ میلی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی استان در بلند مدت ۲۹۲ میلی متر است، افزود: میانگین بارش ها در سال گذشته نسبت به بلند مدت ، نشانگر ۱۵.۹ درصد افزایش است.

مطلبی فر با اعلام اینکه بیشترین بارندگی سال گذشته مربوط به شهرستان کلیبر با ۵۶۸.۳ میلی متر و کمترین بارش به میزان ۲۰۷.۸ میلی متر مربوط به شهرستان جلفا می باشد ، گفت: بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به سال ۹۲ در شهرستان بناب و کمترین افزایش بارندگی در شهرستان مرند اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان های میانه، مراغه، عجب شیر و جلفا شاهد کاهش بارندگی نسبت به بلند مدت هستیم ، گفت: شهرستان میانه با بارندگی ۱۶۸.۸ میلی متر نسبت به میانگین بلند مدت ۵.۶ درصد کاهش بارندگی را در سال ۹۳ تجربه کرده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی همچنین از کاهش میانگین بارندگی های نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت خبر داد.

وی با اعلام اینکه در ۱۷ روز گذشته به طور میانگین ۱۹.۲ میلی متر بارش در ایستگاه های استان ثبت شده است ، افزود: میانگین بارندگی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد و نسبت به بلند مدت ۲۳.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

استان آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان، دارای ۱۷ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک ( همدیدی ) و یک مرکز هواشناسی کشاورزی است.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.