کد خبر : 2563
تاریخ انتشار : جمعه 21 فروردین 1394 - 8:54

افتتاح مرکز ماده ۱۶ تبریز توسط وزیر کشور در اردیبهشت

افتتاح مرکز ماده ۱۶ تبریز توسط وزیر کشور در اردیبهشت

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان آذربایجان شرقی هفته اول اردیبهشت ماه با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد.

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی توجه ویژه به سلامت، بهزیستی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اعتیاد را از جمله توفیقات استان در سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: در بدو ورود به استان متوجه شدیم آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که مرکز ماده ۱۶ ندارد و در جهت احداث این مرکز تمامی توان خود را بکار بستیم تا اوایل اردیبهشت سال جاری بتوانیم این مرکز را افتتاح کنیم.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه‌های زیستی و سایبری پدافند غیرعامل استان، تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین‌خواری و تشکیل شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور به عنوان اقدامات مهم حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان در سال گذشته یاد کرد.

جبارزاده در ادامه با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه استان خاطرنشان ساخت: در این راستا از ۲۶۹ هزار واحد صنعتی استان بازدید و آخرین وضعیت این واحدها را احصاء نمودیم و امروز شناخت لازم و کافی را از وضعیت همه واحدهای صنعتی استان داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: حمایت از واحدهای صنعتی و تامین منابع غیر از بودجه دولتی و تسهیلات بانکی با تعریف فاینانس‌های مختلف جزو برنامه‌های ما در سال جاری است.

صادرات ۲ میلیارد دلاری کالا از استان در سال گذشته

این مسئول از صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان و در مجموع حدود ۲ میلیارد دلار صادرات استان در سال گذشته خبر داد و افزود: حل مشکلات کارگری استان، تولید تراکتور سنگین، راه اندازی تالار تخصصی بورس کالا در تبریز و انتخاب ارس به عنوان سرمایه پذیرترین و صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور از جمله مهم‌ترین موفقیت‌های اقتصادی استان در سال گذشته به شمار می‌روند.

استاندار آذربایجان شرقی تصویب منطقه ویژه علم و فناوری تبریز را دستاوردی دانست که اهمیت آن با همه اقدامات استان در سال ۹۳ برابری می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر همه اقشار جامعه همدلی و همزبانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، خیر و برکات آن را در فاصله‌های زمانی آینده بیشتر متوجه می‌شویم.

جبارزاده سال ۹۳ را برای استان آذربایجان‌شرقی سالی موفق و توام با صمیمیت، همدلی و محبت بین مسئولان و اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت‌های ما در استان معرفی آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان فرهنگی، تاریخی، صنعتی و تجاری بود که با تعامل و همدلی میان دستگاه‌های مختلف توفیقات چشمگیری را در این عرصه کسب کردیم.

این مسئول، از برگزاری همایش سراسری تولیدات سیما در استان، مسابقات سراسری قرآن کریم، هفته نکوداشت تبریز، برگزاری ۵۰۰ یادواره شهید استان و… از جمله عملکردهای فرهنگی و تاریخی استان در سال گذشته یاد کرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.