کد خبر : 2567
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 6:32

رئیس باشگاه النصر پس از شکست تیمش در ورزشگاه آزادی به فضاسازی پرداخت

رئیس باشگاه النصر پس از شکست تیمش در ورزشگاه آزادی به فضاسازی پرداخت

پرنس فیصل ابن ترکی، رئیس باشگاه النصر عربستان در گفت‌وگویی زنده در برنامه “فی‌المرمی” شبکه العربیه از آن‌چه در ایران با آن مواجه شد، با اصطلاح بحث‌برانگیز “تروریسم ورزشی” نام برد.

 

وی در این زمینه با مطرح کردن یک ادعای واهی گفت: آن‌چه در تهران روبه‌روی خود می‌دیدیم، شرایطی بود که تنها عبارت تروریسم ورزشی آن را بیان‌گر است.
پرنس فیصل ادامه داد:” ما در تهران با شعار‌های نژادپرستانه روبه‌رو شدیم. هنگامی که کاروان‌مان برای مدت دو ساعت در فرودگاه بود، به ما اهانت‌های فراوانی شد. ما از AFC شکایت داریم که تضمین مناسبی به منظور آرامش بازیکنان‌‌مان ارائه نداد. ما شکایت داریم.”
پرنس فیصل ابن ترکی که ۴۳ سال دارد، از شاهزادگان سعودی است که کارشناسی ارشد خود را هم در آمریکا گذرانده است..
پرنس فیصل ابن ترکی در حالی این ادعا را مطرح کرده همواره سازمان های بین المللی فوتبال از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون بین المللی فوتبال و جام اتحادیه فوتبال اروپا و … بارها اعلام کرده اند که هیچ مدیر و ورزشکار حرفه ای حق ندارد مسایل سیاسی را در فوتبال و ورزش دخالت دهد. این ادعای رئیس باشگاه النصر عربستان مصداق بارز دخالت سیاست در امر ورزش است و به کار بردن واژه ” تروریسم ورزشی” می تواند تبعات سنگینی را برای یک مدیر ورزشی و باشگاه مربوطه در پی داشته باشد، اگرAFC با دقت به این مسئله ورود کند.
در جریان بازی تیم های پرسپولیس ایران و النصر عربستان بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حاضر شدند و با شور و هیجان خاصی نماینده ایران را مورد تشویق قرار دادند، تعداد پرشمار هواداران از جمله اهداف اصلی مدیران ارشد AFC است تا بلکه بتوانند شور و هیجان فوتبالی را در قاره آسیا را افزایش دهند، اما شکست النصر آن هم در روزی که نیاز مبرمی به پیروزی داشتند به مذاق سعودی ها خوش نیامده و حالا از هر ترفندی استفاده می کنند تا شکست در آزادی را توجیه کنند.
در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس باشگاه النصر عربستان درباره هواداران پرسپولیس کار آنها را تروریسم ورزشی نامیده بود، باشگاه پرسپولیس قصد دارد با انتشار بیانیه‌ای پاسخ این اظهارات کذب را بدهد.
محمدحسن نژادفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص گفت: “به عوامل باشگاه دستور داده‌ام که تمام اظهارات رسمی مسئولان این باشگاه را جمع‌آوری کنند تا در ابعاد مختلف هر چه گفته‌اند را پاسخ دهیم. آنها حتی پیش از این گفته بودند که بازی در زمین تهران برایشان مثل یک زمین جنگ است و حتی لباسی هم که در بازی دو روز قبل به تن داشتند پیام داشت که ما با بررسی همه جانبه پاسخی به آنها خواهیم داد.درباره شکایت کردن از این باشگاه هم در این بیانیه صحبت خواهیم کرد.”


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.