کد خبر : 2632
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 19:06

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد: حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد: حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد استان در بحث پژوهش و فناوری، اظهار داشت: از طرف تمام دستگاه‌های استان به محققان و اساتید دانشگاه قول می‌دهم که زمینه را برای انجام مطالعات و فعالیت آنها فراهم کنیم.

دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (پنج‌شنبه) در آیین تجلیل از خانم دکتر سودابه داوران، برنده جایزه علمی یونسکو، خاطرنشان کرد: خوشحالم که در اولین ماه از سال جدید شاهد موفقیت یکی از بانوان شایسته استان بودیم و امیدوارم به برکت نام مقدس حضرت زهرا(س) سال ۹۴ سالی توام با خیر و برکت و موفقیت‌های بیشتر برای اساتید دانشگاه‌های استان باشد.

وی با بیان این که اطمینان دارم این موفقیت‌ها استمرار خواهد داشت، افزود: صمیمیت و محبت جامعه علمی دانشگاه علوم پزشکی سبب رشد و توسعه همه‌جانبه این دانشگاه به ویژه در زمینه پژوهشی و تحقیقاتی خواهد شد.

دکتر جبارزاده گفت: بر خود وظیفه می‌دانم در هر جلسه‌ای که برای تجلیل از نخبگان استان برگزار می‌شود شخصا حضور یابم و از طرف همه مردم استان از زحمات آنها قدردانی کنم.

وی افزود: مردم آذربایجان شرقی از دیرباز مردمی علم‌پرور و عالم‌پرور هستند و حضور اساتید برجسته در استان، مایه امید و سرمشق علمی و اخلاقی دانشجویان جوان ماست.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر این که هر کاری در استان باید پیوست علمی و مطالعاتی داشته باشد، افزود: در مدت مسوولیت خود زمینه را فراهم کرده‌ایم که دانشگاه‌ها و اساتید در کنار دستگاه‌های اجرایی باشند و هیچ کس حق ندارد بدون مشورت متخصصان امر کاری انجام دهد.

وی با اشاره به این که همه اساتید دانشگاه‌ها را با کارگروه پژوهش مرتبط کرده‌ایم، افزود: امروز خانم داوران به ما آموختند که به چاپ مقاله در مجلات اکتفا نکنیم بلکه برای مطرح کردن خود در محافل علمی و پژوهشی بین‌المللی تلاش کنیم و یقینا این ظرفیت در اساتید ما هست.

دکتر جبارزاده تصریح کرد: آن‌چه محققان از ما می‌خواهند فراهم کردن زمینه برای انجام مطالعات پژوهشی است و بنده اطمینان می‌دهم که استانداری و دستگاه‌های اجرایی این زمینه را فراهم می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، خاطرنشان کرد: این مصوبه قدم بسیار ارزشمندی برای نهادینه کردن فناوری در همه امور استان بود و این منطقه که وسعت قابل توجهی از استان را در بر می‌گیرد بستر مناسبی برای فعالیت مراکز تحقیقاتی است.

وی با تاکید بر حمایت ویژه مدیریت استان از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: اکنون نوبت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که از این امکان ایجاد شده برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنند و از خانم داوران هم می‌خواهیم برای تحقق اهداف این منطقه در کنار مسوولان باشند.

گفتنی است دکتر سودابه داوران، استاد گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی تبریز موفق به کسب مدال «کمک به علوم و فناوری نانو» از سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شد که این جایزه در ۲۱ فروردین ماه امسال طی مراسمی در مقر یونسکو در پاریس به وی اعطا شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.