کد خبر : 2637
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردین 1394 - 5:37

رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش: ارتش ایران مظهر اقتدار ملی و فراجناحی بودن است

رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش:  ارتش ایران مظهر اقتدار ملی و فراجناحی بودن است

رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را مظهر اقتدار ملی، نظم و انضباط، مدنیت، سلامت اداری و اقتصادی، فراجناحی و فراحزبی بودن، اسلامی و ملی بودن دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران در خط رهبری فرمانده معظم کل قوا، در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه گفت: دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست بلکه دکترین نظامی و دفاعی است و استراتژی ایران اسلامی، استراتژی بازدارندگی فعال برای استقرار صلح و امنیت در کشور و کشورهای منطقه است.
رییس جمهوری اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری، امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه هستند اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان و کودکان.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه “ملت بزرگ ایران اهل تجاوز نیست و هیچ تجاوزی را نخواهد پذیرفت”، گفت: رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است و هیچ کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست. هیچ‌یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند.
رییس جمهوری تاکید کرد: نیروی مسلح ایران همواره در پی دفاع از مظلومین و نمونه ارتش و نیروی مسلح مقتدر و صلح خواه در منطقه است.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه از ارتش ایران، دیگران بیاموزند و دنبال فتنه در این منطقه نباشند و به کودکان مظلوم، پیرمردان و پیرزنان در یمن حمله نکنند، اظهارداشت: حمله به مظلومین افتخار نمی آفریند بلکه ننگ دو جهان را برای متجاوزان بوجود می آورد.
رییس جمهوری خطاب به متجاوزان به مردم مظلوم یمن تصریح کرد: شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر جا که حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب دستوری داده اند و مسیر را برگزیدند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بوده و هست.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه هدف نیروهای نظامی ایران باوجود قدرت و اقتدارشان، صلح و امنیت در سراسر منطقه است، افزود: هر مقدار نیروهای مسلح ما بیشتر از گروه، جناح و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می گیرند و اعتماد ملت به نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.