کد خبر : 264
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 7:14

نقش و کم کاری پلیس راه آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای بررسی شود

نقش و کم کاری پلیس راه آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای بررسی شود

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خواستار مشخص شدن نقش پلیس و میزان کم کاری آنها نیز در تصادفات و نیز تعیین سهم هر دستگاه در تصادفات جاده ای شد.

خلیل محبت خواه بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت آذربایجان غربی  با اعلام اینکه در حال حاضر به دلیل گزارشهای پلیس از تصادفات جاده ای و مقصر دانستن راه و شهرسازی در این تصادفات، مدیران شهرستانی این اداره کل با مشکل عدیده ای به لحاظ آرای دادگستری مواجه و همه آنها به قید ضمانت آزاد هستند، اعلام کرد: نقاط حادثه خیز از لحاظ تابلوگذاری، خط کشی و نصب گاردریل و همچنین اصلاحات هندسی بهبود یافته تا میزان تصادفات در آنها، روز به روز کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه اقدامات اساسی برای بهسازی ۵۳ نقطه حادثه خیز به ترتیب اولویت در برنامه ریزیهای اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده، اظهار داشت: همانطور که با توجه به کاهش میزان تصادفات و تلفات طی امسال،علاوه بر پلیس، دیگر ادارات نیز در کاهش تصادفات نقش داشته و باید نقش دیگر سازمانها به جز پلیس نیز در این موفقیت ها لحاظ شود.

محبت خواه یادآور شد: در هر موقعیتی که نیاز به همراهی این اداره کل برای اثرگذاری بر ترافیک و تصادفات باشد، آماده همکاری هستیم و نیروی انسانی و تجهیزات لازم را در این خصوص در اختیار سازمانها قرار می دهیم.

سهم هر دستگاه از تصادفات و تلفات مشخص شود

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی بین شهری و روستایی، افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی استان با توجه به مرزی بودن و تردد خودروهای سنگین برای کاهش حوادث و تلفات رانندگی ضروری است.

وی خواستار اولویت بندی اجرای طرح های ایمن سازی نقاط حادثه خیز شد و با بیان اینکه در این راستا باید کارگروه ویژه ای برای اولویت بندی اجرای طرحها تشکیل شود، اظهار داشت: با نگاه کارشناسی می توان آسیب های تصادفات جاده ای را روز به روز کاهش داده که با توجه به هزینه های سنگین بیمه ها، این بخش می تواند با سرمایه گذاری بخشی از این هزینه در ساخت راه و بزرگراه، ضمن افزایش بازدهی خود، در روند کاهش تصادفات و تلفات نیز تاثیر گذار باشند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه مسئولان باید در نقاطی که امکان اصلاح سریع نقاط حادثه خیز وجود ندارد، اقدام به نصب تابلوهای هشدار دهنده کنند، اعلام کرد: مردم و راننندگان نیز باید با رعایت قوانین و مقررات، سرعت مطمئنه، بستن کمربند ایمنی و اطمینان از سالم بودن خودرو به کاهش تلفات کمک کنند.

افزایش ۱۰ درصدی کرایه آژانسهای تلفنی در بوکان و میاندوآب

دبیر شورای ترافیک آذربایجان غربی نیز در این جلسه از افزایش ۱۰ درصدی میزان کرایه آژانس های تلفنی در بوکان و میاندوآب خبر داد و گفت: کرایه این آژانس ها تا۸ هزار ریال بوده که کرایه حمل و نقل با آژانس های درون شهری در دو شهر بوکان و میاندوآب نیز با افزایش ۲۵ درصدی روبه رو شد.

پیمان آرامون اضافه کرد: علاوه بر آن در شهرستان بوکان نیز بر اساس تصمیم اعضای کمیته حمل و نقل و سوخت و پیشنهاد شورای اسلامی این شهر، کرایه اتوبوس از ۷۵۰ تا یک هزار  ریال به یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰  ریال افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال جاری هزینه نگهداری تاکسی ۲۴ درصد، هزینه نگهداری خودروهای آژانس درون شهری ۲۳ درصد و هزینه نگهداری اتوبوس های درون شهری ۴۰ درصد افزایش یافته است.

آرامون اظهار امیدواری کرد: با افزایش های انجام شده، میزان دریافت های غیرقانونی کرایه در این شهرها کاهش یافته و رضایت شهروندان و رانندگان بیش از پیش شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.