کد خبر : 2689
تاریخ انتشار : جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 10:48

عراقچی: کار نگارش متن توافق خوب پیش می رود

عراقچی: کار نگارش متن توافق خوب پیش می رود

سید عباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای گفت: درباره لغو تحریم ها طرف آمریکایی و اروپایی روشنگری های خوبی کردند؛ درباره قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است هم بحث های مفیدی داشتیم.

 

 عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای که در راس هیاتی در وین بسر می برد درباره روند نگارش متن توافق گفت: در ابتدای کار نگارش متن هستیم و این روند تا رسیدن به جمع بندی درباره چگونگی شروع کار و چارچوب ها ، کمی کند است ، اما در مجموع کار نگارش خوب پیش می رود.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که نگارش متن با چه موضوعی آغاز شده ، گفت: اولویت ما در این دور از مذاکرات ، بحث های مربوط به تحریم ها و روشن شدن ابعاد و جزییات آن و شروع نگارش توافق ها در این زمینه است و اکنون مشغول همین کار هستیم.
عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای گفت که این تیم هم اکنون در حال نگارش متن توافق و بحث در خصوص جزییات است.
وی این بحث ها را دارای ابعادی مختتلف دانست و گفت: در این مرحله ، سوالات مختلفی درباره لغو تحریم ها مطرح است که درباره همه آنها در حال بحث و گفتگو هستیم و باید پس از جمع بندی نوشته شود. کار ادامه دارد و با پیشرفت در این حوزه ، اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون وزیر خارجه درباره ابهاماتی که آمریکایی ها درباره لغو تحریم ها ایجاد کرده اند ، گفت: در این باره هم طرف آمریکایی و هم اروپایی ، روشنگری های بسیار خوبی کردند و همچنین درباره قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است بحث های بسیار مفیدی داشتیم.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اظهارداشت: مذاکرات هسته ای این دوره وین ، بعد از ظهر امروز جمعه به وقت محلی با نشست نمایندگان ۱+۵ با ایران پایان خواهد یافت.
وی همچنین درباره برنامه های صبح جمعه نشست های هسته ای وین گفت: قرار است در کنار مشورت های داخلی ، با تعدادی از نمایندگان ۱+۵ به ویژه نمایندگان چین و روسیه به طور دوجانبه دیدار کنیم. ممکن است با طرف های اروپایی نیز به طور جداگانه دیدار کنیم.
تیم مذاکره کننده ایران که روز چهارشنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو دور و در روز پنج شنبه با هیات امریکایی به سرپرستی وندی شرمن دو دور مذاکره کرد . در این دور مذاکرات که به طور متناوب با حضور کارشناسان برگزار شد، طرفین نگارش متن توافق جامع یا برجام را آغاز کردند.
عراقچی سرپرست تیم مذاکره کننده ایران پیش ازعزیمت به وین گفته بود که لغو تحریم ها در اولویت مذاکرات خواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.