کد خبر : 2710
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 7:33

زلزله اورست جان سه کوهنورد را گرفت

زلزله اورست جان سه کوهنورد را گرفت

کوهنورد ایرانی که برای صعود به بلندترین قله جهان در ارتفاعات اورست به سر می‌برد از کشته شدن سه کوهنورد دیگر و زخمی شدن ۴۰ نفر در پی زلزله مهیب نپال خبر داد.

 

مهر: عظیم قیچی‌ساز که برای فتح قله اورست و لوتسه در تلاش است طی تماس تلفنی اعلام کرد که زلزله مهیب و ۷.۹ ریشتری نپال کشته شدن ۳ کوهنورد و زخمی شدن ۴۰ نفر را به دنبال داشت. این در حالی است که وی در تماس ابتدایی خود به ایران عنوان کرده بود که بهمن مهیبی از کوه پوموری فرو ریخته بود که البته آن لحظات مشخص نبود به خاطر زلزله بوده یا ریزش طبیعی بهمن.
قیچی ساز در آخرین تماس های خود عنوان کرد: متاسفانه ۳ کوهنورد تاکنون کشته شده‌اند و حدود ۴۰ نفر زخمی در کمپ اصلی مستقر هستند که در کنار دکتر بهپور و دیگر پزشکان و کوهنوردان در حال رسیدگی و پانسمان مجروحان هستیم. حال ۵ نفر از مجروحان وخیم است و متاسفانه بارش برف هم آغاز شده است.
وی در این باره اضافه کرد: مجروحان را در دو چادر بزرگ جای داده‌ایم. پزشکان به نوبت همه شب را کشیک خواهند داد. همگی امیدوار هستیم در صورت بهبود هوا و توقف بارش برف چند هلی‌کوپتر از کاتماندو برای انتقال مجروحان به کمپ اصلی اورست بیایند.
قیچی‌ساز با ابراز تاسف از این اتفاق بیان کرد: همه کوهنوردان در چادر آشپزخانه دور هم گرد‌آمده‌اند و هیچ‌کس حاضر نیست که به چادر خود رفته و بخوابد. روز سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. شرپاها هنوز از خانواده‌های خود خبری ندارند. اخبار کاتماندو را پیگیری میی‌کنیم و بسیار متاسف هستیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.