کد خبر : 2719
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 5:51

اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران پایمال شود

اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران پایمال شود

استاندار آذربایجان شرقی با گرامی‌داشت هفته کارگر، اظهار داشت: به جامعه کارگری و کارفرمایی استان اطمینان می‌دهم که مسوولان نسبت به مسایل کارگری حساس هستند و مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی را با احساس مسوولیت رصد می‌کنند.

 

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان به مناسبت هفته کارگر، با بیان این که نسبت به مباحث کارگری و کارفرمایی غریبه نیستم، افزود: امروز افرادی در مدیریت استان حضور دارند که این مسایل را از نزدیک لمس کرده‌اند و تجربیات خود را به کار گرفته‌اند تا وضعیت موجود اصلاح شود.
وی به وضعیت حوزه تولید و اشتغال استان در یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ابتدای ورود ما به استان آمارهایی از وجود ۱۲ هزار واحد صنعتی فعال و وضعیت مناسب اشتغال ارایه می‌شد، اما پس از بررسی‌هایی که کردیم معلوم شد نرخ بیکاری استان بالاتر از سال‌های گذشته است و ۲۸ واحد تولیدی دچار بحران هستند.
دکتر جبارزاده گفت: اکثر واحدهای بحرانی، واحدهایی بودند که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شده بودند، اما عدم دقت در واگذاری آنها را دچار بحران کرده بود و ما واحدهایی را داشتیم که ماه‌ها حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده بودند.
وی به طرح پایش واحدهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اساس نتایج این طرح معلوم شد که پنج هزار واحد تولیدی استان، تعطیل هستند و جای تعجب است که چرا صدایی از مسوولان وقت استان بلند نشده بود؟
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات کارگران استان، اظهار داشت: جلسات متعددی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل دادیم و با بحث و بررسی در خصوص مسایل مهم این واحدها، تعداد واحدهای بحرانی از ۲۸ واحد به چهار واحد رسید.
وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ واحد تولیدی بدون پیش‌بینی تبعات واگذاری یا خارج از چارچوب قانونی واگذار شود یا در این واگذاری حق کارگری پایمال شود.
دکتر جبارزاده با بیان این که نسبت به مسایل کارگری بی‌تفاوت نیستیم، به اعتراضات کارگری اشاره کرد و افزود: جامعه کارگری اگر احساس کند که مسوولان نسبت به مشکلات کارگران بی‌تفاوت هستند اعتراض بجا و وارد است، اما وقتی مسوولان نسبت به این قضیه حساس هستند باید اجازه دهیم که مشکلات در فضایی آرام حل شود.
وی همچنین آسیب‌شناسی وضعیت موجود را خواستار شد و گفت: آیا فقط بی‌تفاوتی مسوولان باعث این وضعیت شده است؟ بنده معتقدم که خیر، بلکه مسایل اقتصادی هم در این وضعیت تاثیرگذار است.
جبارزاده با بیان این که بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌هاست، افزود: دولت به درستی این موضوع را تشخیص داده و به‌حق هم تاکید دارد که همه تحریم‌ها باید برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده و موفقیت‌هایی هم به دست آمده است و امیدواریم در نهایت آن‌چه شایسته ملت ایران است اتفاق بیفتد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که رهبر انقلاب هوشمندانه شعار همدلی و همزبانی را برای سال جاری انتخاب کردند، گفت: امروز در مرحله‌ای هستیم که مانند اوایل انقلاب، باید همه اقشار جامعه همدل و همزبان باشند.
وی با بیان این که وظیفه ما رونق فضای تولید استان است، افزود: ما در یک سال گذشته برای توسعه همه بخش‌های استان برنامه نوشتیم و امروز برای تحقق اهداف آن، وحدت و همدلی همه مردم و مسوولان استان ضروری است.
دکتر جبارزاده، ارتقای فضای تولید و حمایت همه‌جانبه از حقوق کارگران را از جمله سیاست‌های اصلی مدیریت استان اعلام کرد و گفت: امروز اولویت اول استان در بخش صنعت و تولید، حفظ وضعیت موجود واحدها و سپس تقویت و راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده است.
وی با بیان این که سال ۹۴ سال شکوفایی استان خواهد بود، افزود: این امر زمانی امکان‌پذیر است که همه اقشار پابه‌پای هم حرکت کنند و فضای استان فضای وحدت و همدلی باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که بنا گذاشته‌ایم استان را با خرد جمعی اداره کنیم، گفت: ما به همکاری جدی و نه شعاری با بخش خصوصی علاقمندیم و سیاست‌مان این است که اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد.
وی افزود: امروزه در دنیا نیز ثابت شده است که دولت باید امور حاکمیتی را در اختیار داشته باشد و ورود دولت به بخش اقتصاد به‌صرفه نیست.
دکتر جبارزاده با تاکید بر این که تمام مسوولان اجرایی و بخش خصوصی استان باید در کنار هم باشند، گفت: فضای خوبی بین مسوولان اجرایی و بخش خصوصی استان حاکم است و به تبع سیاست‌های کلان دولت ما نیز تلاش می‌کنیم که اداره اقتصاد را به بخش خصوصی بسپاریم.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان بر پشتیبانی جامعه کارگری و کارفرمایی از مدیریت استان تاکید کرد و گفت: مشکلات حوزه تولید زیاد است و حل این مشکلات کار یکی دو روز نیست، اما آن‌چه مهم است روند رو به بهبود این حوزه است که با حمایت جامعه کارگری و کارفرمایی تقویت خواهد شد.
در این دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان نیز به بیان مشکلات حوزه اشتغال استان و دیدگاه‌های خود در خصوص سامان‌دهی حوزه کارگری و کارفرمایی پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.