کد خبر : 2786
تاریخ انتشار : شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 0:58

نگاه اجمالی به اتفاقات تبریز و لطمه ای که به حیثیت فوتبال ایران وارد شد

نگاه اجمالی به اتفاقات تبریز و لطمه ای که به حیثیت فوتبال ایران وارد شد

جمعه شب درهفته پایانی وسی ام لیگ برتر فوتبال که همگان تصورمی کردند، یکی ازبه یادماندنی ترین شب های فوتبال ایران رقم می خورد، اتفاقاتی دردقایق پایانی دیدارتراکتورسازی و نفت رخ داد که به حیثیت فوتبال کشورمان آسیب جدی وارد کرده و موجب تاسف دوستداران این رشته شد.

به گزارش ایرنا، در دقایق پایانی این دیدار در حالی که تماشاگران تلویزیونی شاهد از دست رفتن قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی بودند، در کمال تعجب دیدند که بازیکنان و کادر فنی این تیم به شادی می پردازند.

** ماجرا از چه قرار بود

مدیرعامل باشگاه نفت تهران که در ورزشگاه یادگار امام حضور داشت در این باره گفت:ازطریق تلویزیون از داخل رختکن بازی های دیگر را پیگیری می کردیم که از دقیقه ۸۷ شبکه های تلویزیونی، رادیویی و حتی موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است.

این دیدار با نتیجه دو برصفر به سود سپاهان پایان یافته بود.

وی افزود: در ۶-۵ دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی با این تصور که با این نتیجه تیم شان قهرمان شده بازی را نگه داشته و سعی می کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی سرمربی تیم نفت هم به سرمربی تیم تراکتورسازی تبریک گفت و پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند.

قنبرزاده ادامه داد: معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا کانال های ارتباطی از دقیقه ۸۷ قطع شد وسه – چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.

** منصوریان: کار کثیفی انجام شد

سرمربی تیم نفت هم در این باره گفت : در ۸ دقیقه پایانی بازی یک کار کثیف و غیرحرفه ای انجام شد و فردی گفت که بازی همزمان بین سپاهان و سایپا با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسیده است.

وی ادامه داد:این کارآنقدر کثیف بود که من این ۸ دقیقه را ۸ دقیقه تلخ فوتبال ایران می دانم.یک نفرکاری کردکه سرنوشت لیگ تغییر کرد. من بابت قهرمانی به اولیویرا تبریک گفتم چرا که نمی دانستم آن کار کثیف انجام شده است. تراکتوری ها فکر می کردند قهرمان شده اند که آنگونه در پایان بازی به شادی پرداختند و البته بازیکنانشان به همین دلیل سعی در اتلاف وقت داشتند.

سرمربی نفت تهران با اشاره به حضور تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز عنوان کرد: این تماشاگران با اشتیاق خاصی تیم شان را تشویق می کردند و شور خاصی در ورزشگاه وجود داشت.

منصوریان با بیان اینکه داور می توانست وقت های تلف شده بیشتری در این بازی بگیرد، گفت: ای کاش آن اتفاق زشت و کثیف رخ نمی داد تا اکنون چنین فضایی شکل نمی گرفت.

اولیویرا: به ما کلک زدند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان دیدار تیمش مقابل نفت تهران و از دست دادن عنوان قهرمانی گفت: آنها به ما کلک زدند و نباید علیرضا فغانی به عنوان داور این بازی را قضاوت می کرد، بلکه باید به اصفهان می رفت و در جشن قهرمانی سپاهان شرکت می کرد.

علیرضا فعانی داور دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران در اواسط نیمه دوم با نشان دادن کارت قرمز به آندرانیک تیموریان او را اخراج کرد و مسوولان تراکتورسازی معتقدند که این اقدام درست نبود و فغانی با ان کار موجب از دست رفتن پیروزی این تیم ودر نتیجه عدم قهرمانی شان شد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود:هواداران تیم تراکتور را خوب هدایت کردند اما بازی جنجالی شد. یک گل زود هنگام خوردیم و جبران کردیم و بازی را به تساوی کشاندیم و در ادامه سه بریک پیش افتادیم.

وی گفت:در نیمه دوم اتفاقی افتاد که شاهد بودید. وقتی گل سوم را زدیم توانستیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم و از ضدحملات استفاده کنیم. در آن لحظات اتفاقات کلیدی رقم خورد و نفت از بحران خارج شده و بازی با نتیجه تساوی تمام شد.

وی اظهارداشت: یادتان هست که این داور در بازی رفت ما با سپاهان چه کرد همه می دانند در آن دیدار چه اتفاقی رخ داد آن کسی که تیم سپاهان را از پایین به بالا آورد فغانی بود او نتیجه لیگ را عوض کرد و فقط این اتفاق امروز تکرار نشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی درادامه خاطرنشان کرد:مردم ناراحت هستند نه به خاطر امروز به خاطر اتفاقاتی که در اصفهان و در دیدار رفت رخ داد.

** لطمه به حثیت فوتبال ایران

باتوجه به صحبت های بالا وواکنش هواداران تراکتورسازی ورزشگاه یادگار امام تبریز که با انتقاداتی علیه مسوولان برگزاری مسابقه ، داور و فدراسیون فوتبال همراه بود به نظر می رسد که حیثیت فوتبال ایران لطمه دیده و خدشه دار شده است.

لازم است تا این اتفاقات بصورت کارشناسی بررسی شود وشیرینی ورزش به عنوان عامل نشاط این چنین به تلخی تبدیل نشود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.