کد خبر : 2799
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 7:58

ورود مجلس به ماجرای استادیوم تبریز

ورود مجلس به ماجرای استادیوم تبریز

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر و سوالی در مورد نتیجه مسابقه فوتبال تراکتورسازی و نفت به هیأت رئیسه تقدیم شده و از سایر ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی در نطق میان‌دستور خود در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۷ اردیبهشت ۹۴) با اشاره به نتایج لیگ برتر فوتبال کشور در هفته پایانی و حواشی آن گفت: در روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه شرایطی در ورزشگاه یادگار امام تبریز به وجود آمد و در نتیجه نهایی جابجایی‌هایی صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری‌های گسترده‌ای شد.
وی ادامه داد: در این خصوص تذکر و سوالی به هیأت رئیسه تقدیم شده و از سایر ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب داور مسابقه تراکتور و نفت جای تأمل فراوان داشت. داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته و شائبه‌های زیادی را پدید می آورد برای این بازی مهم را تصمیم درستی نمی‌دانیم که این رفتار نامناسب در جریان بازی نیز خود را نشان داد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: اخراج یکی از بازیکنان مؤثر تیم تراکتورسازی حداقل شائبه برنامه‌ریزی از پیش را تداعی می‌کند. این موضوع و سایر اتفاقات همه مطلعان از ساز و کارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی ورزشگاه که مؤید جنگ روانی موثری است که در نحوه پیگیری بازی نیز تأثیر گذاشت به طور جد قابل پیگیری است و ضمن تشکر از تماشاگران تبریزی که رفتار متین و قابل قبولی از خود را نشان دادند یادآوری می‌کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده‌ای منتشر می‌شود و اخبار مربوط به ترک استادیوم از سوی رئیس فدراسیون و اخبار مشابه صحت ندارد و وی تا پایان بازی در ورزشگاه حضور داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از امور تأسف‌آوری که بر خلاف مصالح عمومی در برخی از فضاهای عمومی مطرح می‌شود و متأسفانه مقامات مسئول از جمله مسئولان اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت و اهتمام لازم را ندارند پراکندن نفرت قومی در میان مردم است که با مسائل و حساسیت‌های واقعی جامعه مانند همین موضوع درست برخورد نمی شود و با احساسات مردم بعضا افرادی که انگیزه‌های خاصی ندارند برخورد صورت می‌گیرد و با کسانی که توهین به اقوام را در دستور کار خود دارند برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: توجه نهادهای اطلاعاتی را اقدامات توهین‌آمیزی که قبل از مسابقه استقلال و تراکتورسازی در بعضی فضاها منتشر شد جلب می‌کنم که آیا نهادهای مسئول عاملان اصلی آن را پیدا کردند؟ نتیجه اقدامات‌شان چه بوده است؟
وی افزود: به مناسبت مسابقه فوتبال کینه و نفرت میان فارسی زبانان و دیگران توسط برخی عالمانه و عامدانه و توسط برخی از روی احساسات رایج شده است. مسابقات ورزشی ورزش هستند نه فعالیت سیاسی، حزبی و قومی و نظایر آن. هم مدیران ذی‌ربط ورزشی و هم عموم جامعه سعی کنند با رعایت ساز و کارهای ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوءتفاهمات ملی و سرخوردگی‌های اجتماعی نشویم.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی از مقامات اجرایی خواست تا اولویت‌های مورد نظر مردم استان را مورد توجه قرار دهند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

شیخ دوشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۴۸

متاسفانه این ناداوریها در مورد فوتبال تبریز بوده و هنوز هم ادامه دارد و هیچ مسئولی هم در این خصوص پاسخگو نبوده و نخواهد بود و اعتراضها علیرغم وجود مدارم مثبته ره به جایی نبرده و نخواهد برد .
ای کاش قبل از بازی در مورد انتخاب داور اعتراض لازم صورت میگرفت.
همچنین بارها شاهد توهین به شعور و فرهنگ اذریها چه در دنیای ورزش و چه در رسانه ها شدیم ولی نه کسی عذر خواهی کرده نه برخوردی در مورد خاطیان شده که این امر باعث عکس العمل از سوی اذریها گردیده لذا بهرت است مسئولین در این خصوص بیشتر تامل کنند از سایت و مسئولین ان کمال تشکر را دارم