کد خبر : 2822
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 8:14

دولت ومردم برای تحقق انسجام وآشتی ملی هم پیمان شده اند

دولت ومردم برای تحقق انسجام وآشتی ملی هم پیمان شده اند

آی نیوز:رییس‌جمهور، مردم آذربایجان را اسطوره ادبیات، علم، سیاست و شجاعت خواند و افزود: آذربایجان و تبریز قهرمان، سازنده آزادی و مشروطه در ایران است. اگر قهرمانی و ایستادگی مردم در ۲۹ بهمن سال ۵۶ نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر حسن روحانی صبح امروز در دیدار عمومی با مردم تبریز در استادیوم تختی، اظهار داشت: سرزمین آذربایجان، مهد مردان و زنان نامدار و بزرگ، سرزمین ستارخان‌ها و باقرخان‌ها، ثقه‌الاسلام‌ها و باکری‌هاست. سرزمین شیرین‌سخن ایران، شهریار عزیز است. آذربایجان دیار شهریار آن سردار سخن، پروین اعتصامی، نظامی گنجوری، شهید قاضی، شهید آیت‌الله مدنی، علما و بزرگان است که هنوز هم بوی عطر بوی علامه‌طباطبایی و امینی به مشام می رسد.
رییس‌جمهوری ادامه داد: هر وقت به تبریز آمدم با دنیایی از خاطرات خوش از آن برگشتم.  در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب به تبریز آمدم و تا امروز، هر روز این مردم بزرگوار و غیور را با نشاط‌تر و سرزنده‌تر از گذشته دیده ام.
دکتر روحانی متذکر شد: از حدود ۲۱ ماه پیش که دولت کار خود را آغاز کرد، در همه زمینه‌ها و موفقیت‌ها مردم بزرگ ایران و آذربایجان، همه جا پیروزی‌ها را آفریده‌اند. امروز در روزگاری که منطقه در آتش اختلاف و جنگ  در عراق و یمن، افغانستان و سوریه می سوزد، ایران ما با وحدت، امنیت و ثبات نه تنها حاکم است بلکه امیدملت‌های منطقه و چشم آن‌ها به نظام مقدس و مردم ایران است.
وی ادامه داد: ما امروز در صحنه بین‌المللی به یک نکته بسیار مهم رسیده‌ایم و در حال شکست نهایی ایران‌هراسی هستیم و ملت و دولت و رهبر ما در یک تلاش منسجم، چهره ملت بزرگ ایران را به جهان معرفی می‌کنند. امروز در صحنه بین‌المللی سرداران مذاکرات هسته ای، برای ملت غرور و افتخار آفریده‌اند.
رییس‌جمهوری با بیان این‌که مردم ما پشتوانه مذاکره‌کنندگان هستند، خاطرنشان کرد: پایان مذاکرات، افتخار برای ملت ایران خواهد بود. مردم ما خواهان آرامش و توسعه و شغل آبرومند برای نسل جوان و حرکت کشور به طرف توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هستند.
 دکتر روحانی تاکید کرد: اظهار نظر در کشور برای همه آزاد است اما یادمان باشد این دولت و مردم از ۲۴ خرداد ۹۲،  برای تحقق انسجام و آشتی ملی هم‌پیمان شده‌اند. فعالیت افکار، جناح‌ها و احزب اشکالی ندارند اما ما همه صدا و ندای واحدی در برابر بدخواهان داریم. همه باید مسیر واحدی را طی کنم.
وی همچنین در سخنان آغازین خود با بیان این‌که تراکتور متعلق به ایران است و آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند با احساسات مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند. اگر کسی در این حادثه مقصر باشد، تردید نکنید که دولت برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.