کد خبر : 2828
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 6:42

دیدار رئیس جمهور از موزه مشروطه

دیدار رئیس جمهور از موزه مشروطه

رییس جمهوری، انقلاب مشروطه را از مهمترین تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران و خاورمیانه توصیف کرد و گفت: ایران اولین کشوری است که نهضت و انقلابی را برای تحقق عدالت، اجرای قانون و نجات کشور از استبداد، ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه و در حاشیه بازدید از موزه مشروطه در جمع خبرنگاران افزود: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، اولین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.
رییس جمهوری ریشه نهضت مشروطه را دین و مذهب دانست و اظهارکرد: در نهضت مشروطه و تحول خواهی ملت ایران، همه علمای بزرگ، مردم، متدینین و روشنفکران سهیم و شریک بودند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه تاریخ مشروطه برای ملت بسیار با اهمیت است، ادامه داد: باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چرا که نهضت مشروطه یکی از پایه‌های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.
رییس جمهوری گفت: خانه مشروطه محل اجتماع و مشورت بسیاری از مشروطه خواهان و آزادیخواهان این کشور بوده است که بسیاری از آنان به دست استبداد به شهادت رسیدند.
دکتر روحانی بر ضرورت حفظ آثار مشروطه در همه جای ایران تاکید کرد و گفت: این خانه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است و باید اسناد تاریخی ایران حراست شود تا نسل پژوهشگر ایرانی بااین تحول بزرگ در تاریخ کشور بیش از پیش آشنا شود.
رییس جمهوری افزود: زمانی که متوجه شویم آزادی، قانون و مردمسالاری با چه بهایی به نسل کنونی رسیده است، نسل جوان قدردان زحمات خواهد بود.
دکتر روحانی در این بازدید که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر نیرو و جمعی دیگر از مسوولان حضور داشتند، از بخش های مختلف این موزه دیدن کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.