کد خبر : 2831
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 7:16

دکتر روحانی: جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز بیش‌از‌پیش شناسانده شود

دکتر روحانی: جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز بیش‌از‌پیش شناسانده شود

 آی نیوز: رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی تصریح کرد که تلاش دولت ، معرفی چهره صلح طلب و متمدن ایرانیان به جهانیان است.

به گزارش آی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، تقویت روابط با همسایگان را ضروری دانست و گفت: ایران هرگز آغازگر تخاصم و دشمنی با هیچ کشوری نبوده ، نیست و نخواهد بود.تاریخ هم همین را می‌گوید و ملت ایران خواهان همزیستی مسالمت‌آمیز با همه همسایگانش است.
رییس جمهوری با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و حمله عراق به کویت گفت: ما در هر دو برهه زمانی، صلح دوستی خود را اثبات کردیم. پس ما اهل تجاوز، لجبازی و تلافی‌جویی نیستیم، ما می‌خواهیم با همسایگان و دنیا یک رابطه خوب داشته باشیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه تلاش دولت یازدهم، معرفی و ارائه چهره واقعی این ملت فرهنگ‌دوست، بزرگ و صلح‌طلب به جهانیان است ، گفت: ما می خواهیم اگر مشکلی هم وجود دارد، آن را حل فصل کنیم و شرایط بهتری ایجاد نماییم.
رییس جمهوری در ادامه به وظایف دولت و بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهارداشت: وظیفه دولت حفظ امنیت و آرامش اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار است که طی دوره فعالیتش تلاش گسترده ای را در این زمینه انجام داده است.
دکتر روحانی ، خروج اقتصاد از رکود و آغاز رونق را وظیفه دولت و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: ما معتقدیم به استثنای یکسری اقدامات حاکمیتی ، هر کار ممکنی را به مردم بسپاریم بهتر از این است که در اختیار دولت باشد.
رییس جمهوری با اشاره به موضوع سود تسهیلات بانکی گفت: بانک باید نقش واسطه را ایفا بکند، هر جا که بانک نقش بنگاه‌داری را ایفا کند، هم وقوع فساد در آن فضا آسانتر می شود و هم به توسعه کشور کمک نخواهد شد.
دکتر روحانی به اهمیت ارائه تسهیلات مالی و اعتباری از سوی بانکها به بخش خصوصی پرداخت و اظهارداشت :بانک، واسطه‌ای بین مردم و بخش اقتصادی جامعه است و منابع آن نیز منابع عمومی است و در این شرایط چون بانک اموال عمومی را در اختیار دارد ، باید تحت نظارت دقیق باشد .
رییس جمهوری گفت: اینجا باید نظارت دقیق انجام بگیرد، اعتماد مردم باید جلب شود، دولت در این زمینه مسئولیت‌ها و رسالت‌هایی دارد. در جامعه ما بعضی‌ها فکر می‌کنند هر جا که تابلویی بالا آمد حال اسمش موسسه‌ مالی یا اعتباری و یا صندوق است، معنایش این است که دولت مهر تأیید به آن زده است در حالی که چنین نیست.
دکتر روحانی تصریح کرد: بانک مرکزی مسئولیت سنگینی را به عهده دارد. یکی از تلاش‌های دولت این است که مؤسساتی را که فعالیت‌شان از نظر بانک مرکزی و دولت مجاز و قابل اعتماد نیست، به مردم اعلام کند و رسانه ها از جمله صدا و سیما باید دولت را در این عرصه یاری دهند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه “ما باید جلوی موسسات مالی غیرمجاز را بگیریم” ، گفت: شورای عالی امنیت ملی با قدرت قانونی که دارد در این عرصه وارد شده است و به بانک مرکزی قدرت قانونی داده که وارد عمل شود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه “چنین حرکتی یکی از ضرورت‌ها برای ثبات جامعه ما است” ، افزود: هر فردی که می‌خواهد پولش را در اختیار موسسه و بانک بگذارد باید صد در صد مطمئن باشد و اعتبار آن را هم سالانه یک موسسه مستقل و یا بانک مرکزی اعلام و درجه بندی کند. در دنیا بانک‌ها و موسسات درجه بندی دارند و اعتبار هریک مشخص است. دولت این کار را شروع کرده و مسئولیت ویژه‌ای را به بانک مرکزی داده است.
رییس جمهوری به برنامه های دولت برای رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید برای رسیدن به رونق و تسهیل این مسیر، یکسری مقررات زدایی در کنار ارائه تسهیلات انجام گیرد.
دکتر روحانی ضرورت رونق در بخش مسکن را یادآور شد و گفت: یکی از بخش‌هایی که روند رونق در آن بسیار کند است، بخش مسکن است. بخش مسکن به عنوان بخش مادر، می‌تواند در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اقتصادی رونق ایجاد کند. اگر در زمینه مسکن بتوانیم رونقی را ایجاد کنیم، یک حرکت بسیار خوب اقتصادی در جامعه ما بوجود خواهد آمد. قدمی که در این عرصه برداشته شده این است که تسهیلات بیشتری در زمینه مسکن در اختیار خانه‌ اولی‌ها گذاشته شود که از نظر اجتماعی و اقتصادی مهم است.
رییس جمهوری افزود: ارائه تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی در تهران ، ۶۰ میلیونی در کلان شهرها و ۴۰ میلیونی در شهرهای بزرگ می تواند حرکت تازه‌ای در بخش‌ مسکن ایجاد کند.
دکتر روحانی اظهارامیدواری کرد همه کارآفرینان استان آذربایجان شرقی تلاش خود را برای ایجاد تحول در استان دوچندان کنند.
دکتر روحانی در ابتدای این نشست نیز به جاذبه ها و استعدادهای گردشگری استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تبریز بی‌ترید یک شهر مهم تاریخی نه برای ایران بلکه برای کل منطقه است و باید جاذبه های گردشگری این استان و بویژه شهر تبریز بیش از پیش شناسانده شود.
رییس جمهوری سپس با اشاره به توانمندیهای کشاورزی ، صنعتی و وجود معادن غنی استان ، اظهارداشت: باید از این توانمندیها برای توسعه استان آذربایجان شرقی بیش از پیش بهره گرفته شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.