کد خبر : 2870
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 5:56

نقش بی بدیل آذربایجان در اعتلای نام ایران کهن به دانش و فرهیختگی

نقش بی بدیل آذربایجان در اعتلای نام ایران کهن به دانش و فرهیختگی

آی نیوز: شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تبریز، با صدور پیام مشترکی، تدوین و انتشار یادنامه آن استاد فقید و تکریم مقام علمی و ادبی و اجتماعی استاد دکتر اسماعیل رفیعیان را یک حرکت پرارج و درخشان علمی، فرهنگی و ادبی توصیف کردند .

 

به گزارش آی نیوز، به نقل از معاونت فرهنگی اجتماعی ،در پیام مشترک دکتر صادق نجفی و دکتر شهرام دبیری آمده است: نقش آذربایجان در اعتلای نام ایران کهن به دانش و فرهیختگی، بی‌بدیل و چشم‌نواز است. این دیار پاک، به عنوان تجلّی گاه غیرت و مردانگی، دین و ایمان و آگاهی و فرهنگ، همواره مغبوطِ دوستان و محسودِ دشمنان بوده است .
در ادامه با بیان این که در میان بزرگان عرصه پارسایی و دانایی آذربایجان، نام استاد فقید دکتر اسماعیل رفیعیان بر تارک سرافرازی آذربایجان و ایران معاصر می‌درخشد، خاطرنشان شده است: شخصیتی دانشمند که در درازنای حیات پربار خود، یک تنه، بارِ قبیله‌ای را در عرصه دانش و ایثار بر دوش کشید. رفیعیان بزرگ، آمیزه‌ای از خردگرایی و استدلال و ذوق‌ورزی و احساس بود .
شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین در پیام خود متذکر شده است:   دکتر رفیعیان، بر مبنای باور راسخ بر این کلام که «عبادت به جز خدمت خلق نیست»، در میدان عمل به قامت تمام وارد شده است . نگاهی به فعالیّت عملی و خدمات ماندگار استاد در دستگیری از خلق خدا و برداشتن سنگ حرمان از پیش پای آنان و توسعه حریم علم و اخلاق اسلامی در جامعه، که تجلّی زیبای آن در تاسیس و مدیریت شکوهمند دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و اهدای گنجینه عظیم شخصی به کتابخانه ملی تبریز نمودار شده است، حدیث و حکایتی زیبا از این دعوی است که او معتقد بود که خدا را باید در گوشه دل بندگانش جستجو کرد .
در پیام مشترک صادر شده،  تکریم استاد رفیعیان، تکریم دانش، فضیلت و فرزانگی خوانده و آمده است:  به نمایندگی از شهروندان فهیم تبریزی، تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران دلسوز ایده تدوین و انتشار یادنامه آن استاد فقید و تکریم مقام علمی و ادبی و اجتماعی استاد دکتر اسماعیل رفیعیان در دانشگاه تبریز و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را ارج می‌نهیم و مراتب سپاس قلبی خود را از همه استادان و صاحبنظران که با رشحات قلم خود برگ‌های یادنامه ایشان را زینت بخشیده‌اند اعلام می‌کنیم .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.