کد خبر : 2875
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 19:05

صادرات ۳۰۰ میلیارد ریال قطعات از ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز

صادرات ۳۰۰ میلیارد ریال قطعات از ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز

مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سال گذشته از قطعات ریخته تولیدی در ریخته‌گری تراکتورسازی به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال به خارج از کشور صادر شده است.

عبدالرحمن ارشدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان ارز آوری در قالب صادرات ۸ هزار و ۴۲۲ تن قطعات ریخته نصیب کشور شده است.
وی در مقایسه ارقام یاد شده با مدت مشابه اظهار داشت: تناژ و ارزش صادرات سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲ به طور مساوی از ۱۱ درصد رشد برخوردار بوده است.
ارشدی مقصد صادرات محصولات تولیدی در مجموعه تحت مدیریتش را نیز ایتالیا، بلاروس و برخی کشورهای اروپایی اعلام کرد و تصریح کرد: ۱۱ شرکت فولاد و قطعه ساز کشور ایتالیا نظیر فیات، رویرو، پرآردی، او ام، آر جی، او ام آر، ایوکو و … جزء قطعه سازان معتبر خودروسازان سبک و سنگین اروپا و حتی دنیا می باشند که قطعات ریخته مورد نیاز خود را از طریق مجموعه ریخته‌گری تراکتورسازی ایران تامین می‌‌کنند.
این فعال عرصه صنعت کشور درباره عملکرد حوزه تولید ریخته گری تراکتورسازی ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۴۴ هزار تن انواع قطعات ریخته در این مجموعه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که این حجم تولید در مقایسه با سال ماقبل آن رشد ۱۲ درصدی داشته است.
به گفته وی مجموع فروش داخلی و خارجی ریخته گری طی سال۹۳ نزدیک به ۲ میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با سال ۹۲ رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.
 قابلیت تولید بیش از ۶۵ هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ‌های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودروی ۲۰۶ ،۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

تنوع تولید در ریخته‌گری را می توان با این موضوع که از خطوط تولیدی این مجموعه قطعات ۳۰۰ گرمی تا ۳۰۰ کیلویی خارج می شود یادآور شد که علاوه برآن، تجربه تولید ۸۰۰ نوع قطعه در کارنامه این مجموعه اهمیت آن را دوچندان می کند در حال حاضر نیز ۳۵۰ نوع قطعه در شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران تولید و در اختیار صنایع قرار می‌گیرد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.