کد خبر : 2881
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 - 9:54

ادارات و سازمان ها به دنبال تولید ثروت و پیشبرد اهداف بدون تکیه بر در آمدهای نفتی باشند

ادارات و سازمان ها به دنبال تولید ثروت و پیشبرد اهداف بدون تکیه بر در آمدهای نفتی باشند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ادارات و سازمان ها نباید چشم انتظار اعتبارات دولتی باشند، بلکه باید به دنبال تولید ثروت و پیشبرد اهداف بدون تکیه بر درآمد های نفتی باشند.

اسماعیل جبارزاده در چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی با اشاره به مشکلات مالی کشور، افزود: اکنون درآمد حاصل از نفت صرف پرداخت یارانه و هزینه های جاری که بدون پشتوانه علمی در دولت قبلی مصوب شده می شوذ.

وی با بیان اینکه انتظار دولت از دانشگاه ها کار آفرینی است، ادامه داد: تمامی امکانات دانشگاه ها به صورت رایگان برای انجام تحقیقات در اختیار محققان قرار دارد و محققان مختارند نتایج تحقیقات خود را به مرحله تولید رسانده و از این طریق کسب درآمد کنند.

جبارزاده با بیان اینکه اکثر اعضای هیات علمی دانشگاه ها نمی توانند در زمینه تولید و فروش نتایج تحقیقات خود موفق عمل کنند، گفت: جهاد دانشگاهی می تواند بستری برای تجاری سازی علم و فناوری فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی به دنبال جذب نخبگان ما هستند، ادامه داد: ضروری است برای حفظ نخبگان در کشور، امکانات و امتیازات ویژه ای در اختیار آنان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: براساس مصوبه دولت، این استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری شده و بر این اساس مراکز علمی و تحقیقاتی استان از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند.

جبارزاده گفت: آذربایجان شرقی دارای پتانسیل ویژه ای در شمال غرب کشور است و نباید ظرفیت علمی این استان در مرزها محصور شود.

وی با بیان اینکه با تقویت جهاد دانشگاهی استان، این مجموعه می تواند خدمات گسترده ای به کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق ارایه دهد، افزود: با همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز با واگذاری زمین و دیگر امکانات، می توانیم جهاد دانشگاهی را برای احداث مرکز جامع تحقیقاتی یاری کنیم.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این نهاد در زمینه های مختلف، کارهای پژوهشی برجسته ای انجام داده و در حوزه آموزشی نیز آموزش های تخصصی در سطح استان ارائه می شود.

نجف قراچورلو ادامه داد: موفقیت در زمینه ارائه خدمات تخصصی درمان ناباروری، طراحی نیروگاه های هیبریدی، تولید توربین های بادی و جایگزینی انرژی های نو به جای انرژی های تجدیدناپذیر نتیجه پژوهش و تلاش جهادگران دانشگاهی استان بوده و در زمینه مطالعات سلول های بنیادی نیز فعالیت گسترده ای انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان این آمادگی را دارد تا مایحتاج علمی و پژوهشی ارگان های دولتی و شهرداری را در زمینه های مختلف تأمین کند.

چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحد ها و پژوهشکده های جهاددانشگاهی سراسر کشور ششم و هفتم خرداد ماه جاری در مجتمع آموزشی- تحقیقاتی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در تبریز در حال برگزاری است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.