کد خبر : 2885
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 - 10:20

عباسی: فغانی باید مجازات شود/ معلوم نیست نامه‌های ما کجا می‌رود

عباسی: فغانی باید مجازات شود/ معلوم نیست نامه‌های ما کجا می‌رود

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: می‌گویند نامه بنویسید تا پیگیری کنیم اما نامه‌های‌مان معلوم نیست کجا می‌رود.

 سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز روز گذشته در مصاحبه با خبرورزشی، پاسخگوی سؤالات ما در خصوص اتفاقات آخرین هفته از لیگ ‌برتر بود که این مصاحبه را می‌خوانید:

آقای عباسی! اتفاق جدیدی برای شما رخ نداده است؟
ما همچنان شرایط را دنبال می‌کنیم و نامه‌نگاری‌ها ادامه دارد. تکلیف ما روی هواست. هیچ چیز مشخص نیست. دوستان مشغول برگرداندن ورق هستند. می‌گویند نامه بنویسید تا پیگیری کنیم اما نامه‌های‌مان معلوم نیست کجا می‌رود.

ماجرا را بیشتر باز می‌کنید؟
مسئله که برای بازی تراکتورسازی به وجود آمد، از دقیقه ۶۳ به بعد بود. داوری مشکل داشت. برنامه ۹۰ هم می‌خواست تمام تلاش‌های ما را زیر سؤال ببرد. من می‌گویم اگر بنده خطایی کرده باشم و دیگران از من حمایت کنند، از من حمایت کرده‌اند یا از خطا؟ مشخص است که حمایت از یک اشتباه هم «تخلف» است. اگر فغانی اشتباه کرده که حتماً کرده، نباید ۴ نفر آدم حرّاف بنشینند و از او حمایت کنند چون از اشتباه فغانی حمایت کرده‌اند. فغانی بسیار داور باشخصیتی است و ما با این مقوله اصلاً کاری نداریم اما ایشان اشتباه کرده است. رفته‌اند و عکس ایشان را چسبانده‌اند روی صفحات اجتماعی‌شان و می‌نویسند «ما فغانی هستیم» این دیگر چه مسخره‌بازی‌هایی است که راه انداخته‌اند؟ همه باشگاه‌ها از داوری‌ها ضرر کردند، پس ما هم لوگوهای‌مان را بچسبانیم در صفحات اینترنت و بگوییم داوران بد هستند؟ یک حرف‌های مسخره‌ای می‌شنویم که هیچ عقل و درایتی در آن وجود ندارد. مگر نمی‌بینید که اشتباهات فغانی، سرنوشت قهرمانی را تغییر داد، با چه جسارتی از او دفاع می‌کنید.

الان شما می‌گویید فغانی تبانی کرده است؟
نه، حرف من این نیست، فقط می‌گویم به واسطه خطایی که انجام داده، باید مجازات شود. اشتباه کرده، قهرمان تغییر کرده و حالا باید جوابگو باشد.

ولی قبول کنید فقط فغانی مقصر نبود…
بله صددرصد. اصلاً اگر بازی را با حساب ۵ بر یک جلو می‌افتادیم، کسی می‌توانست ما را فریب بدهد؟ مشکل از خودمان هم بود اما چه زمانی ماجرای ۲-۲ را به زبان آوردند، وقتی که ما هم بازی‌مان را مساوی کردیم. آن وقت بود که عوامل مهیا شد تا بگویند سپاهان ۲-۲ کرده است. آن زمان، وقتی همه چیز برای ما بد شد، انتظار داشتیم در داوری عدالت را ببینیم اما اشتباهات داوری، کمر ما را شکست. حالا خواسته یا ناخواسته، این اشتباهات انجام شد.

اما قبول کنید تونی اولیویرا و بازیکنان خودتان هم اشتباه کردند که بازی ۳ بر یک برده را با تساوی به اتمام رساندند!
من می‌گویم در آن روز، یک زنجیره‌ای از اتفاقات پیش آمد. آنهایی که سناریو را می‌نویسند و اجرا می‌کنند، کسانی هستند که تمام این احتمالات را می‌دهند. مثلاً پیش خودشان می‌گویند اگر بازی تراکتورسازی مساوی شد، باید چنین داستانی را به وجود بیاوریم. من می‌گویم عامل به وجود آوردن این شرایط، خواسته یا ناخواسته علیرضا فغانی بوده است. اگر خواسته این کار را کرده باشد که واویلا برای این فوتبال! اما اگر ناخواسته باشد، به ‌هر ‌حال کمک کرد تا زمینه شایعه ۲-۲ شدن بازی سپاهان را به وجود بیاورد و سناریونویس‌ها به خواسته‌شان برسند.

حالا چه کارهایی برای گرفتن حق‌‌تان انجام داده‌اید؟
ما شکایت‌هایی داریم که داور بازی، در دقایق حساس دیدار تراکتورسازی- نفت تهران چندین اشتباه پیاپی داشته است. ما اصلاً به سپاهان کاری نداریم که برخی می‌خواهند ما را مقابل سپاهانی‌ها قرار بدهند، حتی برای‌شان آرزوی موفقیت کردم اما اگر داور دچار اشتباه شود، همین بساطی به راه می‌افتد که می‌بینید. حق ما کاملاً مشخص است که پایمال شده.

مشکل دقیقاً کجا بود؟
قبل از آن که بازی مساوی شود، پنالتی ما را نگرفتند، پیش از آن هم آندرانیک را اخراج کردند. سه اشتباه تأثیرگذار در حد نادیده گرفتن پنالتی و اخراج بازیکنی که تیمش پیش افتاده و می‌خواهد قهرمان شود، طبیعی است؟ با ماله کشیدن بر روی اشتباهات دیگران که نمی‌توانیم به جایی برسیم. اصل موضوع از بین می‌رود.

البته می‌گفتند گل اول تراکتورسازی هم خطا بوده!
این حرفی است که عادل فردوسی‌پور می‌زند و آقای فنایی را هم آوردند تا مسئله را توجیه کنند. خطا وقتی است که مستقیماً پس از انجام آن، توپ به گل برود نه اینکه چند دست بچرخد و سپس وارد دروازه شود. به نوعی همه می‌خواستند عملکرد فغانی را توجیه کنند. البته فردوسی‌پور هفته قبل خیلی خوب پیش رفت تا واقعیت را مشخص کند ولی این هفته خراب کرد. انگار شرایط عوض شده بود و ورق را برگرداند. من توقع داشتم عادل به من هم فرصت می‌داد از حق تراکتور دفاع کنم.

عادل که گفت با شما تماس گرفته ولی شما جواب ندادید؟
بله آن زمان که تماس گرفته شد و حتی قبل از بازی با نفت هم با من تماس‌هایی انجام شد ولی نتوانستم جواب بدهم اما خودم دوشنبه شب تماس گرفتم و گفتم می‌خواهم روی خط بروم که نگذاشتند.

به نظرتان نتیجه‌ای می‌گیرید از این همه پیگیری و نامه‌نگاری؟
الان نامه‌نگاری به سازمان لیگ، کفاشیان، وزیر و جاهای دیگر داشتیم اما احتمالاً در نهایت می‌گویند آقای عباسی اگر شما مدیرعامل تراکتورسازی نمی‌شدید و این باشگاه به سمت قهرمانی نمی‌رفت، این ماجراها هم پیش نمی‌آمد. بحث من دو شاخه بود؛ اول بحث اعلام نتیجه تساوی در بازی سپاهان بود و دوم اشتباهات داوری در بازی خودمان. این سناریوها باید مشخص شود که کار چه کسانی بوده است. فقط می‌خواهم یک نفر بیاید و از ما عذرخواهی کند. برخی هم به ما گفتند بازی برمی‌گردد و دوباره انجام می‌شود و ۳ بر صفر می‌شود و… اما مردم تبریز و همه هواداران تراکتورسازی آنقدر فهیم هستند که وارد این بازی‌ها نشوند.

تونی یا خانه‌نشین می‌شود یا سرمربی تراکتور!
سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در پاسخ به این سؤال که تونی اولیویرا سرمربی این تیم می‌ماند یا نه، گفت: «صحبت‌های‌مان را قبل از اینکه ایشان به پرتغال برود، انجام داده‌ایم. حتی تونی لیستش را به ما داده و کار تمام است. الان می‌دانیم تونی برای فصل آینده کدام بازیکنان را نمی‌خواهد و باید با چه بازیکنانی مذاکره کنیم و آنها را به تراکتورسازی بیاوریم. احتمال می‌دهم او یا خانه‌نشین شود و یا سرمربی تراکتورسازی بماند اما جای دیگری نمی‌رود. ما او را می‌خواهیم و نظرمان قطعی است، فقط یک توافقات کوچک باقی‌ مانده که منتظریم برگردد تا کار را تمام کنیم.»

خبرآنلاین

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.