کد خبر : 2891
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 5:43

ممنوعیت واگذاری انشعاب جدید آب برای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز «آناخاتون»

ممنوعیت واگذاری انشعاب جدید آب برای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز «آناخاتون»

آی نیوز: فرماندار تبریز از ممنوعیت واگذاری انشعاب جدید آب برای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز «آناخاتون» خبر داد و گفت: پیش‌بینی آب شرب در این روستا برای ۱۷۰ انشعاب بوده، اما اکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ انشعاب مجاز در آناخاتون وجود دارد.

رحیم شهرتی‌فر که برای بررسی مشکل کمبود آب آشامیدنی روستای «آناخاتون» از این روستا بازدید کرد، اظهار داشت: به‌دلیل ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز، مشکلات جدی و اساسی برای ساکنان این روستا ایجاد شده و تامین آب شرب روستا به‌دلیل ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.
فرماندار تبریز با تأکید بر طی کلیه مراحل قانونی در ساخت‌و‌سازها و واگذاری انشعابات، گفت: دیگر به هیچ وجه انشعاب‌های جدید آب در روستای «آناخاتون» واگذار نمی‌شود.
وی با اشاره به مشکل آب این روستا تشریح کرد: متأسفانه بسیاری از ساکنان روستای «آناخاتون» بدون دریافت پروانه اقدام به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در این روستا کرده‌اند که تأمین آب را غیر‌ممکن کرده است.
شهرتی فر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی آب شرب در «آناخاتون» برای ۱۷۰ انشعاب بوده، اما اکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ انشعاب مجاز در آن وجود دارد.
فرماندار تبریز وضعیت قرارگیری منابع آب موجود را یکی از دلایل حجم و فشار پایین آب آناخاتون عنوان کرد و گفت: کوچک بودن منبع‌های آب و اینکه در موقعیت پایین‌تری از سطح ساختمان‌ها قرار دارند موجب این مشکل شده است.
شهرتی‌فر با اشاره به اهمیت مسئله آب شهرستان تبریز، یادآور شد: در سفر اخیر آقای روحانی به آذربایجان‌شرقی تأمین آب تبریز به عنوان یک دغدغه مهم و درخواست اساسی مطرح شده بود که خوشبختانه توانستیم قول مساعد رئیس‌جمهور را برای این موضوع بگیریم.
در پایان این بازدید مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی در هفته پیش رو نسبت به تقویت خط تغذیه این روستا اقدام کند.
ظهر امروز فرماندار تبریز به همراه بخشدار مرکزی و مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تبریز از روستای آناخاتون بازدید کرده و به بررسی مشکل آب شرب این روستا پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.