کد خبر : 2893
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 6:13

ادامه مذاکرات هسته ای با دیدار ظریف وکری

ادامه مذاکرات هسته ای با دیدار ظریف وکری

مذاکرات هسته‌ای امروز (شنبه) در سطح وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در ژنو ادامه می‌یابد.

 

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ژنو دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
«جف راتکه» افزود: تمرکز ما بر روی مهلت سی ام ژوئن (۱۱ تیر) و تکمیل گفت‌وگوها تا آن زمان است، ما در فکر تمدید نیستیم و معتقدیم این کار شدنی است و اگر در رسیدن به توافق نهایی موفق شویم وارد مرحله جدیدی از اجرا و نظارت خواهیم شد.
وی افزود: ایران باید درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی‌اش با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.
عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه هم پس از سه روز گفت‌وگوها بین ایران و ۱+۵ در وین، به ظریف  در ژنو پیوستند.
«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و «وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره کننده این کشور هم جان کری وزیر خارجه آمریکا را در مذاکرات ژنو همراهی می‌کنند.
این مذاکرات قرار است امروز ساعت یازده به وقت محلی آغاز شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه ژنو گفت: آخرین وضعیت روند نگارش متن توافق احتمالی هسته‌ای را پس از مذاکرات هفته گذشته وین بررسی خواهیم کرد و بر اساس آن درباره ادامه مذاکرات تصمیم می‌گیریم.
بررسی دلایل کُندی تدوین متن توافق، هدف نشست امروز یکی از کارشناسان تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: بررسی دلایل کندی تدوین متن توافق نهایی، هدف اصلی نشست دو جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو است.
این کارشناس که با خبرگزاری صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه کندی تدوین متن توافق، نیاز به این نشست داشت افزود: شاید با حضور مذاکره کنندگان و وزرا به توان برخی موانع را برطرف کرد و به تدوین متن سرعت داد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بالاترین مقام فنی آمریکا ارنست مونیز در مذاکرات حضور یافته است گفت: ما پیش از این به طرف آمریکایی اعلام کرده بودیم که علی اکبر صالحی به دلیل کسالت نمی‌تواند در مذاکرات دو جانبه ژنو حضور یابد.
این کارشناس افزود: با توضیحاتی که داده‌ایم وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات حضور یافته است و ما آماده‌ایم اگر ارنست مونیز مطلبی برای ارائه دارد، بشنویم.
قرار است نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا امروز ساعت یازده در هتل اینترکانتینانتال ژنو آغاز شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.