کد خبر : 2897
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 8:14

دولت در انتخابات طرفدار هیچ گروهی نیست

دولت در انتخابات طرفدار هیچ گروهی نیست

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات سال ۹۴ گفت: قطعا ما به عنوان دولت و برگزارکننده انتخابات طرفدار هیچ گروهی نیستیم و از هیچ جناحی طرفداری نخواهیم کرد.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری فرماندهان سراسر کشور با تأکید بر لزوم تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم در سال ۹۴ اظهار کرد: میزان اعتماد و توجه مردم به دولت و حاکمیت به برگزاری سالم انتخابات وابسته است و اگر انتخابات از منظر مردم خدشه‌دار باشد و احساس کنند برگزاری انتخابات توسط مسوولان اعم از دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، قضایی، امنیتی و تبلیغاتی دچار خدشه شده است توجه‌شان به حاکمیت کم خواهد شد.
وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم عدالت انتخاباتی که همان اجرای صحیح قانون است به طور کامل برقرار شود. به دنبال این هستیم که مردم با امنیت و آرامش پای صندوق‌های رأی بروند و در این میان هر کس صلاحیت‌های لازم را دارا بود و خود را در معرض مردم قرار داد و مردم به آن رأی دادند از نظر ما نماینده خواهد بود.
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این روزها بهانه‌جویی‌ها زیاد می‌شود و برخی در صدد استفاده از توان دولت و دستگاه‌ها در جهت استفاده از منافع خود برمی‌آیند تا ازاین طریق خود را در معرض دید مردم قرار دهند. باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که از ظرفیت دولت در جهت انتخابات، فرد یا گروهی استفاده نکنند.
وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: باید مرتبا این مسائل را رصد کنیم و جمع‌بندی‌ها را به وزارت کشور ارجاع دهیم. بی‌تردید هر گونه تخلف توسط دستگاه‌های اجرایی باید رصد شود و قانون به طور کامل اجرا شود.
وزیر کشور تأکید کرد: از زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات، برگزاری تجمع‌های قانونی هیچ منعی ندارد اما هر گونه اقدامی که موجب ایجاد التهابات سیاسی شود وجاهت قانونی ندارد و باید با چنین اقداماتی برخورد قاطع شود.
وی ادامه داد: گردهمایی‌ها و تجمع‌هایی که مورد وفاق رهبری، دولت و ملت است لزومی ندارد به کف خیابان کشیده شود. موضوعی مانند مسئله هسته‌ای که جنبه ملی دارد کسی نمی‌تواند به عنوان موافق یا مخالف در کف جامعه تجمع یا گردهمایی در خصوصش برگزار کند.هیچ گونه مجوزی برای مسائلی که مورد وفاق عینی قرار گرفته است صادر نخواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله سوءاستفاده از ظرفیت‌های قومیتی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت قومیت‌ها و اقلیت‌ها در جهت منافع شخصی به ویژه در انتخابات پذیرفته نیست و تحریک قومیت‌ها که موجب ایجاد تشنج در جامعه می‌شود بی‌تردید سایه آن بر وحدت و انسجام ملی تأثیر می‌گذارد و با چنین مسائلی برخورد جدی خواهیم داشت.
وزیر کشور ادامه داد: سوء‌استفاده از ظرفیت اقوام خط قرمز است و با این موضوع برخورد قاطعی خواهیم داشت البته خط قرمزهای وزارت کشور برای برگزاری انتخابات یک ماه پیش از برگزاری انتخابات در سال ۹۴ به طور رسمی اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله کم‌آبی و ریزگردها در استان‌هایی مانند اصفهان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، گفت: همه دستگاه‌ها تلاش خود را انجام می‌دهند تا این موضوعات را مرتفع کنند اما اجازه نخواهیم داد چنین مسائلی مورد سوء استفاده برخی افراد در انتخابات قرار گیرد و موجب ایجاد تنش در جامعه شود. باید از هر موضوعی که به صلاح منافع ملی نیست جلوگیری شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: برخی بداخلاقی‌ها و اتهامات ناروا و طرح موضوعات غیرواقع که آبروی افراد و گروه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد باید توسط وزارت کشور به عنوان دستگاه اجرایی و شورای نگهبان به عنوان دستگاه نظارتی مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه استفاده از تجهیزات و فناوری‌ها که باید موجب خیر شود، در برخی موارد با استفاده‌های نادرست موجب ایجاد معضلاتی در جامعه می‌شود. به ویژه در هنگام برگزاری انتخابات که برخی با استفاده از این فناوری‌ها در فضای مجازی به راحتی تهمت می‌زنند و آبروی افراد را می‌برند. هر کس در این خصوص مورد ظلم قرار گیرد وزارت کشور به عنوان دستگاه اجرایی چنین مواردی را پیگیری می‌کند.
وزیر کشور با بیان اینکه در موضوعات مختلف با شورای نگهبان به عنوان دستگاه نظارتی به توافق رسیده‌ایم، گفت: حتما باید قانون ملاک عمل قرار گیرد و انتخابات سالم برگزار شود. موضوع برگزاری انتخابات سالم قانونی و درست مورد تاکید وزارت کشور و شورای نگهبان است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه انتخابات به عنوان حق‌الناس باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم وزارت کشور به عنوان صیانت‌کننده اصلی در مقابل مردم و شهدا در اجرای انتخابات روسفید باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.