کد خبر : 2944
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 - 7:54

کمک به مردم در مواقع بحرانی نیازمند آموزش‌های لازم است

کمک به مردم در مواقع بحرانی نیازمند آموزش‌های لازم است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آموزش در مقابله با حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران، اظهار داشت: کمک به مردم در مواقع بحرانی مستلزم آموزش‌های لازم است.

 

دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر ۲ در تبریز، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: آموزش با هدف خدمت به خلق خدا در چنین ایامی از عبادت‌های الهی است.
وی با اشاره به زلزله ارسباران در سال ۹۱، گفت: هیچ کس در آذربایجان شرقی وقوع این حادثه را پیش‌بینی نمی‌کرد و این نشان می‌دهد که هر لحظه باید آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه باشیم.
دکتر جبارزاده با بیان این که اکثر مناطق کشور مستعد بروز زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه هستند، افزود: کمک به مردم در مواقع بحرانی بدون سپری کردن آموزش‌های لازم امکان‌پذیر نیست و آموزش، اساس کارهاست.
استاندار آذربایجان شرقی آمادگی کامل و آموزش را از وظایف مسوولان اعلام کرد و گفت: اگر آموزش و تمرین نباشد مدیریت بحران در همان ساعات ابتدایی حادثه دچار مشکل می‌شود.
وی با اشاره به این که مدیریت بحران در برخی کشورها در سطح وزارتخانه است، افزود: نباید مدیریت بحران را به یک یا چند دستگاه خاص مانند استانداری و هلال احمر خلاصه کرد، بلکه همه دستگاه‌ها باید در ترکیب خود بخشی را برای مدیریت بحران اختصاص دهند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مسوولان اجرایی استان‌های شرکت‌کننده در این کارگاه خیرمقدم گفت و افزود: امیدوارم این دوره آموزشی توشه خوبی برای روزهای سخت باشد و ما همه تلاش خود را برای میزبانی شایسته به کار می‌گیریم.
وی همچنین از تمام کسانی که در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله ارسباران شبانه‌روزی فعالیت کردند قدردانی کرد.
اولین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر ۲ با حضور ۱۸۰ نفر از مسوولان اجرایی استان‌های قزوین، زنجان، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از صبح امروز به مدت چهار روز در مرکز آموزش شرکت گاز آذربایجان شرقی آغاز شد.
هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی دست‌یابی به وحدت فرماندهی، زبان مشترک، یکپارچگی و وحدت و همدلی در مواقع بحرانی و تلفیق دانش و تجربه در حوزه مدیریت بحران است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.