کد خبر : 2953
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 خرداد 1394 - 6:22

با بر هم زنندگان نظم بازار قاطعانه برخورد می‌کنیم

با بر هم زنندگان نظم بازار قاطعانه برخورد می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از تجارت سالم و داد و ستد منطقی اصناف حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: با هر گونه حرکتی که نظم بازار را به هم زده و در حق مردم اجحاف کند قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

 

دکتر اسماعیل جبارزاده عصر امروز دیروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان تبریز و آذربایجان از گذشته انسان‌هایی متدین و متعهد و قانع به حق خود بوده‌اند و ما به سلامت و صداقت آنها ایمان داریم.
وی افزود: معتقدیم که کنترل و بازرسی اصناف باید توسط خود آنها انجام شود و نیازی به ورود نهادهای دیگر نباشد و اگر نهادهای رسمی در این زمینه دخالت می‌کنند برای جلوگیری از سودجویی افراد خاص است.
جبارزاده با بیان این که اعتقادی به کنترل شدید و پلیسی کردن بازار ندارم، افزود: آذربایجان شرقی از نظر پرونده‌های تعزیراتی آرام‌ترین استان است و امیدوارم اصناف استان به گونه‌ای عمل کنند که هیچ پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی تشکیل نشود.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان به خاطر مدیریت بازار شب عید، گفت: خوشبختانه بازار پایان سال به خوبی مدیریت شد و ان‌شاءالله در آستانه ماه مبارک رمضان هم با همکاری و صمیمیت بین دستگاه‌ها و اصناف، شاهد آرامش و اطمینان خاطر مردم و رفع نگرانی آنها از وضعیت بازار باشیم.
وی با اشاره به گزارش وضعیت تولید و عرضه اقلام مورد نیاز مردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و باید با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم اطمینان خاطر داده شود.
جبارزاده با اشاره به این که قیمت بسیاری از اقلام اساسی پایین‌تر از سال گذشته است، اطلاع‌رسانی در این خصوص را خواستار شد و گفت:‌ متاسفانه در خصوص قیمت کالاها جو روانی ایجاد می‌شود، در حالی که نباید در آستانه ماه مبارک رمضان فشار کاذب به مردم وارد شود و باید اطمینان دهیم که کمبود عرضه و افزایش قیمت نخواهیم داشت.
وی، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه ماه مبارک رمضان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: نباید تصور شود که این نمایشگاه به ضرر اصناف است، چون هیچ نهاد دولتی در این نمایشگاه حضور ندارد و در واقع این نمایشگاه در راستای حمایت از اصناف برگزار می‌شود.
جبارزاده، علت پایین بودن قیمت کالاها در این نمایشگاه را عرضه مستقیم و حذف هزینه‌های اضافی دانست و گفت: این موضوع به معنی گران‌فروشی در بازار نیست.
وی همچنین اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه ماه مبارک رمضان از طریق صدا و سیما تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که عرضه میوه در شب عید توسط دولت یک اقدام مقطعی برای تنظیم بازار بود، افزود: انتظار این که دولت مستقیما به عرضه میوه و سایر کالاها بپردازد منطقی نیست و این موضوع باید برای مردم تبیین شود.
وی با بیان این که بنای دولت در شرایط فعلی بر عدم افزایش قیمت‌هاست، افزود: اگر بنا بر افزایش قیمت کالایی خاص باشد توسط مراجع ذی‌ربط و به صورت شفاف و با ذکر دلایل آن اعلام خواهد شد.
جبارزاده همچنین بازرسی‌های دوره‌ای از نانوایی‌ها و برخورد با تخلفات، نظارت بر عرضه مستمر کالاهای مورد نیاز مردم و همچنین همکاری اصناف با تعاونی‌های مصرف کارکنان در ماه مبارک رمضان را خواستار شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف کالاهای اساسی در استان ارایه کرد و گفت: نمایشگاه‌های طرح ضیافت برای عرضه اقلام پرمصرف در آستانه ماه مبارک رمضان در تبریز و شهرستان‌های استان برپا می‌شود.
کریم مهری افزود: هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین اقلام مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و دستگاه‌های مسوول نسبت به عرضه و قیمت کالاهای اساسی نظارت کافی دارند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.