کد خبر : 2963
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 8:00

محبوب‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۵

محبوب‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۵

 براساس فهرست جدید وب‌سایت گردشگری «مسترکارت» از گردشگرپذیرترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۵، پیش‌بینی شده لندن در رتبه اول و دوبی در رتبه چهارم قرار خواهند داشت.

 

به گزارش ایسنا، سال ۲۰۱۵ هنوز به نیمه نرسیده، اما برخی نهادهای گردشگری آمار بازدیدها را منتشر کرده‌اند که در این میان، وب‌سایت «مستر کارت» فهرستی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا را تهیه کرده است.
این گزارش پیش‌بینی کرده است که لندن، پایتخت انگلیس با ۱۸.۸ میلیون گردشگر بین‌المللی، همچنان رتبه اول محبوبترین شهرهای جهان را در سال ۲۰۱۵ در اختیار خواهد گرفت.سه شهر بعدی این جدول هم جایگاه سال ۲۰۱۴ خود را حفظ خواهند کرد؛ بانکوک تایلند به طور میانگین میزبان ۱۸.۲ میلیون گردشگر خواهد بود و پس از آن پاریس با ۱۶.۵ میلیون مسافر در رتبه سوم قرار دارد.
شهر خاورمیانه‌ای دوبی نیز ۱۴ میلیون و ۲۵۶ گردشگر را به خود جذب و مقام چهارم را کسب کرده است.
استانبول، شهر توریستی ترکیه از سال گذشته دو پله بالاتر آمده و با ۱۲ میلیون و ۵۵۵ هزار گردشگر در جایگاه پنجم نشسته است. نیویورک هم با کمی اختلاف رتبه ششم این فهرست را دارد و نسبت به سال گذشته یک قدم جلوتر رفته است.
هفتمین شهر محبوب گردشگران جهان سنگاپور با ۱۱ میلیون و ۸۷۵ هزار مسافر خارجی است. پس از آن سئول – پایتخت کره‌جنوبی – همچون سال گذشته در مقام نهم جای گرفته است.
رتبه‌های دهم تا بیستم این جدول از سال ۲۰۱۴ تغییر نکرده‌اند و شهرهای هنگ‌کنگ (هشت میلیون و ۶۵۸ هزار)، توکیو (هشت میلیون و ۶۵۸ هزار) و بارسلون اسپانیا (هفت میلیون و ۶۳۴ هزار) گردشگر را در سال ۲۰۱۵ میلادی به خود جذب کرده‌اند.
رتبه سیزدهم جدول «مستر کارت» از آن آمستردام هلند است که هفت میلیون و ۶۳۷ هزار مسافر داشته و رم که جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده، میزبان هفت میلیون و ۴۰۷ هزار گردشگر بوده است.
میلان، تایپه، شانگهای و وین در رتبه‌های پانزدهم تا هجدهم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. پراگ پایتخت جمهوری چک، با پنج میلیون و ۴۶۸ هزار گردشگر نوزدهمین رتبه را برای خود حفظ کرده و جایگاه بیستم جدول پرطرفدارترین شهرهای جهان با توجه به میانگین سفر گردشگران نصیب لس‌آنجلس شده است. این شهر آمریکایی در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۵ میزبان پنج میلیون و ۱۹۹ هزار توریست بوده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.