کد خبر : 3027
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 تیر 1394 - 6:14

انتقال زندان تبریز تا نیمه‌دوم سال ۹۵ / تحویل زندان فعلی به شهرداری تبریز

انتقال زندان تبریز تا نیمه‌دوم سال ۹۵ / تحویل زندان فعلی به شهرداری تبریز

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از خلع ید ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا زندان تبریز تا نیمه دوم سال ۹۵ به محل جدید منتقل و مجموعه فعلی نیز در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد.

 

به گزارش آی نیوز؛ حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری اظهار داشت: تسریع در اجرای احکام کیفری و مدنی و کاهش زمان اجرا را مورد توجه جدی داریم و بخش عمده‌ای از پرونده‌های قاچاقچیان مواد مخدر در استان باید سریع‌تر اجرایی شود و در حال حاضر ۹۰ درصد پرونده‌ها در حال اجرا است.
وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری گفت: امسال تلاش خواهیم کرد تا آمار ورودی در دستگاه قضایی استان کاهش یابد و زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.
مظفری گفت: در کنار کمیت توجه به کیفیت را نیز مد نظر داریم تا در زمینه آسیب‌های مربوط به حوزه‌ها اقدامات کارشناسی و دوره‌های آموزشی برگزار شود و آرا از استحکام مطلوبی برخوردار شود.
وی رسیدگی به وضعیت کارشناسان را یادآور شد و گفت: دقت کافی در نظریات کارشناسی صورت نمی‌گیرد و گاه نظرات بسیار متناقصی از طرف کارشناسان بیان می‌شود که امسال می‌خواهیم این امر سامان داده شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: پرونده‌هایی که قبل از سال ۹۲ در دستگاه قضایی هستند پرونده‌های مسن و مانده نامیده می‌شود که تلاش خواهیم کرد تا این پرونده‌ها امسال مختومه شوند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تعیین حدود اراضی ملی و تهیه نقشه‌ای از این اراضی را در برنامه خود داریم و با همکاری دستگاه‌های متولی برای مصوبات حفظ اراضی ملی اقدام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کاهش جمعیت تحت قراری و کیفری از برنامه‌های دستگاه قضایی در استان است، گفت: رفتن به زندان ولو به مدت کوتاه تبعات مختلف دارد و حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به صورت شناور تحت قرار داریم که این تعداد می‌تواند به ۷۰۰ نفر کاهش یابد.
مظفری استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین زندان را یادآور شد و گفت: به جز جرایم جنایی و نیز جرایمی که با امنیت مردم برابر است در مورد سایر جرایم می‌توان مجازات‌های جایگزین استفاده کرد.
۷ هزار نفر در زندان‌های استان زندانی هستند

وی گفت: ۷ هزار نفر در زندان‌های استان زندانی هستند که ۴۰ درصد این تعداد مربوط به تبریز است و حدود ۴ هزار نفر بیشتر از ظرفیت هستند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر ساماندهی نیروی انسانی در دادگستری تاکید کرد و گفت: از جهات مختلف نیازمند ساماندهی در دستگاه قضایی استان هستیم و در مباحث عمرانی هم طرح‌های مختلفی در دست اجرا است و طرح‌های عمرانی جدیدی در کنار این طرح‌ها خواهیم داشت.
مظفری یادآور شد: تکریم ارباب رجوع مورد توجه ما است و فراهم کردن حداقل امکانات رفاهی مانند صندلی مناسب را مورد توجه داریم و میزان اعتباراتی که دولت در اختیار ما می‌گذارد جوابگوی دو درصد نیازها هم نیست و باید به دنبال منابع ویژه از سوی مراجع قضایی باشیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میزان پرونده‌ها و حجم کاری دستگاه قضایی کشور از حد استاندارد خارج شده است، گفت: این حجم از پرونده‌ها کمتر در کشور مشاهده می‌شود و تعداد پرونده‌هایی که یک قاضی در کشور بررسی می‌کند بسیار زیاد است و در حال حاضر حجم کاری قضات بسیار زیاد است.
وی با تاکید بر رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی کلان به صورت علنی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا پرونده‌های این چنینی علنی بررسی شود اما در صورتی که قاضی تشخیص دهد پرونده به صورت غیرعلنی بررسی شود.
رسیدگی بر موضوع کارچاق‌کن‌های قضایی در استان

مظفری بر رسیدگی بر موضوع کارچاق‌کن‌های قضایی در استان تاکید کرد و افزود: همکاری مردم در این زمینه و معرفی به دادگستری و رسیدگی به تخلفات به صورت گسترده انجام می‌شود و پرونده‌های متعددی در این مورد تشکیل یافته است.
خلع‌ید ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه قضایی صوفیان یک هزار و ۲۰۰ نفر شاکی از یکی از صنایع وجود دارد که ورود ویژه به این بخش داشته‌ایم و در زمینه اراضی ملی نیز سال گذشته ۱۰۹ هکتار خلع ید شده که ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته‌اند که برخی در نقاط مرغوب داخل شهرها قرار داشتند.
وی گفت: یکی از علل تصرف اراضی ملی بی‌سند بودن آنها است و مقام معظم رهبری تاکید خاصی بر تعیین تکلیف و سنددار کردن اراضی دولتی دارند و تکلیف شرعی بر همه تمام است و در استان نیز هر سه ماه یک بار گزارشی تهیه می‌شود.
فعالیت شعبه ویژه عفاف و حجاب در دادگستری آذربایجان‌شرقی
مظفری با اشاره به فعالیت شعبه ویژه عفاف و حجاب در دادگستری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: علاوه بر فعالیت این شعبه به صورت ویژه بر موضوع پیشگیری و نیز فرهنگ سازی در زمینه جلوگیری از بی‌بند و باری و بی‌حجابی نیز تاکید داریم.
وی با بیان اینکه روند بی‌حجابی و بی‌بند و باری در کشور گسترده نیست و چون ظهور و بروز این حرکت‌ها موجب انعکاس در جامعه می‌شود تاکید کرد: این در حالی است که بروز حرکت‌های افراد محجبه در راهپیمایی‌ها بیشتر است

برگزاری جشن گلریزان در ۱۱ شهر آذربایجان‌شرقی

مظفری با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در استان و در نیمه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در تبریز و ۱۰ شهر استان این برنامه برگزار می‌شود و حدود ۱۲۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد هر کدام با حدود ۷ میلیون تومان در استان شناسایی شده‌اند.
وی با اشاره به مراحل انتقال زندان تبریز گفت: تلاش داریم تا زندان تبریز تا نیمه دوم سال ۹۵ به محل جدید منتقل شود و مجموعه فعلی نیز در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد و رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز دنبال این امر است تا انتقال زندان تبریز به سرعت پیش رود.
مظفری با اشاره به وجود مشکلاتی در زندان‌های دیگر استان یادآور شد: امیدواریم با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور در استان که پس از ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد این مشکلات مرتفع شود.

۱۷ هزار پرونده مربوط به ماده ۱۰۰ شهرداری در نوبت اجرا و رسیدگی هستند

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار پرونده مربوط به ماده ۱۰۰ شهرداری در نوبت اجرا و رسیدگی هستند، گفت: امسال تلاش داریم تا در زمینه این پرونده‌ها، تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات گسترده‌ای انجام دهیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.