کد خبر : 3032
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1394 - 7:04

تبریز از دیرباز در فعالیت های قرآنی پیشگام بوده است

تبریز از دیرباز در فعالیت های قرآنی پیشگام بوده است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: دستورها و پیام‌های راهگشا و هدایت گر قرآن، عامل اصلی نیل به ارزش های اخلاقی  و انسانی است.

سعید شبستری خیابانی در مراسم طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۹ در تبریز، اظهار کرد: تبریز از دیرباز در فعالیت های قرآنی پیشگام بوده است و در حال حاضر نیز شاهد فعالیت موسسات و کانون های قرآنی برجسته ای در این شهر هستیم.
وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی شهر تبریز افزود: باورهای دینی از دیرباز به شکل ریشه داری در بین مردم این شهر نهادینه شده و این شهر به شهر تشیع معروف است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش موسسات و کانون های قرآنی در سالم سازی جامعه، بر لزوم تلاش برای تقویت این نهادهای آموزشی مذهبی در سطح استان تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه همه نهادهای دولتی و غیر دولتی استان است و از این رو گسترش این گونه فعالیت ها مورد حمایت ویژه قرار دارد.
شبستری اضافه کرد: ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای برگزاری برنامه های قرآنی و تلاش برای افزایش تعداد موسسات قرآنی در دستور کار فعالیت های قرآنی استان قرار دارد.
وی، آموزش قرآن به نونهالان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: باید از سنین پایین این آموزش ها به کودکان داده شود، زیرا که کودکان امروز آینده سازان فردای کشور هستند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با نگاه فرهنگی و دینی سطح کیفی برنامه های قرآنی استان را همچون سطح کمی آن مورد توجه ویژه قرار دهیم.
محفل انس با قرآن با عنوان ‘طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۹’ با حضور قاریان و حافظان قرآن در آستان مقدس امامزاده سید حمزه (ع) تبریز برگزار شد.
در این مراسم که با همکاری شبکه قرآن ومعارف سیما، استانداری آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد به تعدادی ازبرگزیدگان و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، جوایزی اهدا شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.