کد خبر : 3041
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 7:31

افخم: خوب بود مجلس، ملاحظات تیم مذاکره‌کننده را در نظر می‌گرفت

افخم: خوب بود مجلس، ملاحظات تیم مذاکره‌کننده را در نظر می‌گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری پشتوانه سیاست خارجی ایران است.

 مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لغو تحریم‌ها در همان لحظه توافق و این که با توجه به کارشکنی‌های طرف غربی و اظهارات آمریکایی‌ها پیرامون این مساله روند لغو تحریم‌ها در صورت حصول توافق نهایی در مذاکرات پیش رو چگونه خواهد بود؟ گفت: در ابتدا از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده همچنین اعتمادی که ایشان به کاری که صورت می‌گیرد دارند تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: پشتوانه سیاست خارجی ایران هم حمایت رهبری و رهنمودها و راهبردهایی هست که ایشان تعیین می‌کنند و هم حمایت و پشتیبانی ملت ایران است که بسیار گران‌بها بوده و سرمایه‌ عظیمی برای کشور است. که این برای تیم مذاکره‌کننده راهگشا و تعیین‌کننده است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد:‌ همه موضوعات در حال حاضر در دست مذاکره است . اجازه بدهید روند مذاکرات جاری که بسیار فشرده است و در مرحله سختی قرار دارد پیگیری شود. همه موضوعات در حال گفت‌وگو است . حتما باید اجازه بدهیم که این گفت‌وگوها در سطح کارشناسان و معاونین و در زمان خود در سطح وزرا ادامه یابد تا شکل نهایی خود را بگیرد در عین حال خطوط قرمزی که در بحث هسته‌ای مقام معظم رهبری تبیین و تشریح کردند بسیار کمک‌کننده و روشن‌کننده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه درمورد صحبت‌های روز گذشته علی اکبر ولایتی مبنی بر این که قرار است طی روزهای آینده تحولی در روابط ایران و سوریه و عراق ایجاد شود، اظهارکرد: همکاری‌ها بین ایران و عراق و سوریه از گذشته وجود داشته و ساز و کارهایی برای افزایش همکاری‌ها در موضوعات مشترک تنظیم شده بود و بخشی از این ساز و کارها فرصت اجرایی شدن پیدا نکرده که یکی از این موارد برگزاری نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق و سوریه است.
وی با بیان اینکه این نشست قرار است در بغداد برگزار شود، اظهار کرد: در این نشست در ارتباط با موضوعاتی چون مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی‌گری و افزایش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مشترک ۳ کشور بحث و بررسی خواهد شد.
وی همچنین با بیان این که در این نشست مسائل مربوط به امنیت منطقه و کمک به رفع مشکلات و نگرانی‌هایی که نسب به فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی وجود دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود:‌ سه کشور ایران ، عراق و سوریه در تلاش هستند که از ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های سه جانبه استفاده کنند و ساز و کارهایی که در این ارتباط وجود دارد را تقویت کنند تا این همکاری‌ها تبدیل به الگویی برای همکاری بین دیگر کشورهای منطقه شود.
افخم همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین روند مذاکرات در ارتباط با تحویل سامانه اس ۳۰۰ از روسیه اظهار کرد:‌ این مذاکرات در جریان است و کارشناسان مربوطه در حال انجام ادامه مذاکرات هستند .
افخم همچنین در مورد مصوبه اخیر مجلس مبنی بر الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: با احترام به نظر مجلس ، به صورت شفاهی و کتبی دیدگاه خود را در این ارتباط به مجلس اعلام کردیم و در این احترامی که به مجلس می‌گذاریم فکر می‌کنیم که خوب بود در جریان تصویب این طرح ملاحظات تیم مذاکره‌کننده نیز در نظر گرفته می‌شد اکنون نیز مراحل قانونی این مصوبه در حال طی شدن است و ما در این مرحله نیز نظرات خود را اعلام می‌کنیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.