کد خبر : 3044
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 8:23

آموزش و پرورش جهت‌گیری درستی در راستای اهداف خود دارد

آموزش و پرورش جهت‌گیری درستی در راستای اهداف خود دارد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ضروری است و هر روز که می‌گذرد این ضرورت بیشتر احساس می‌شود.

 

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به این که اوقات فراغت دانش‌آموزان بحث جدیدی نیست و همه ساله برنامه‌های مرتبط با آن اجرا می‌شود، افزود: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی دارای مزیتی به نام طرح جامع اوقات فراغت است که البته این طرح نیز متناسب با شرایط فعلی باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی، هم‌افزایی و تفاهم بین دستگاه‌ها را مهم خواند و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شهرداری تبریز برای در اختیار گذاشتن امکانات یکدیگر برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان شد.
جبارزاده تصریح کرد: عملکرد استان در بحث اوقات فراغت در سال گذشته قابل قبول است و باید تلاش کنیم این عملکرد در سال جاری بهبود یابد.
وی همچنین بر ارایه مباحث آموزشی پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بحث سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز گفت: دست آموزش و پرورش در سازمان‌دهی نیروی انسانی باید باز باشد تا بتواند از نیروهای موجود بهترین استفاده را بکند.
وی در ادامه از اداره کل آموزش و پرورش استان به خاطر اهتمام در راه‌اندازی باشگاه فرهنگیان و همچنین دو پروژه عمرانی دیگر این اداره کل، تالار معلم و اردوگاه دانش‌آموزی قدردانی کرد و گفت: این پروژه‌ها با دست خالی اما با مدیریت بهینه و با بالاترین کیفیت تکمیل شده است و امیدواریم در ارایه خدمت به جامعه فرهنگیان استان موثر باشد.
دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، دکتر فانی را از چهره‌های خدوم آموزش و پرورش و فردی از جنس معلمان و فرهنگیان دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش در مدت فعالیت دولت یازدهم جهت‌گیری درستی در جهت اهداف خود داشته و کارهایی که در این دوره انجام شده نسبت به دوره‌های گذشته فوق‌العاده قابل توجه بوده است؛ از جمله این که اعتبارات آموزش و پرورش ۱۰ درصد بیشتر از رقم مصوب اختصاص یافته است.
وی افزود: در استان آذربایجان شرقی هم خدمات بزرگی در دوره مدیریت جدید آموزش و پرورش انجام شده است که قطعا اطلاع‌رسانی آنها مردم استان را خوشحال می‌کند.
جبارزاده، ایجاد فضاهای آموزشی در شهر جدید سهند را یکی از خدمات بزرگ آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: این کار با همت و تلاش شبانه‌روزی در مدت زمان کمی انجام شد، اما متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی از آن صورت نگرفت و زحمات مجموعه آموزش و پرورش مغفول ماند.
وی با تاکید بر این که نمایندگان باید به عملکرد آموزش و پرورش منصفانه کنند، گفت: عزل وزیر در شرایط خاص فعلی که زمان برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی آینده است می‌تواند زیان‌بار باشد، با این حال نتیجه آرای نمایندگان ملت خیر و صلاح خواهد بود.
در این جلسه گزارشی از برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان ارایه و تصویب شد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان همه ساله قبل از آغاز برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، فهرست ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای اجرای این برنامه‌ها اعلام کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.